Akcja ma zasięg ogólnopolski, a jej celem jest wsparcie sprzedaży. Komunikacja opiera się na intensywnych działaniach ATL i BTL oraz unikatowej kampanii display.
Działania ATL obejmują przygotowane w dwóch wersjach, 15” spoty emitowane w najważniejszych stacjach telewizyjnych. Takich jak: TVP, TVN, Polsat i szerokim portfolio kanałów tematycznych oraz outdoor (lokalnie rozmieszczone, wielkoformatowe bilbordy).
Kampanii towarzyszą również intensywne działania BTL, na które składa się specjalnie opracowana gazetka promocyjna (dostępna w wersji online na stronie internetowej Praktiker) oraz komunikacja prowadzona w marketach (plakaty, wobblery i emitowany, co 15 minut spot w radiowęźle).
Działania w internecie realizowane są na portalach horyzontalnych, w sieciach afiliacyjnych oraz mediach społecznościowych. Dedykowana im kampania display składa się z dwóch części, produktowej oraz wizerunkowej i oparta jest na mocnej linii kreatywnej. W części wizerunkowej podstawę komunikacji stanowi specjalnie opracowany komiks, którego bohaterzy – detektywi o znamiennych imionach – Kafel i Fuga zachęcają do zabawy i wspólnego z nimi odkrycia zagadki - dlaczego Praktikomania szaleje w mieście? W części produktowej, na odrębnym, dedykowanym kampanii landing page-u zaprezentowano objęty promocją asortyment również, w spójnej komiksowej konwencji. Unikatowa formuła realizowanych w internecie działań ma zwracać uwagę na konkretne produkty, ale jednocześnie angażować użytkowników portali i budować pozytywny wizerunek marki Praktiker. Komunikacja online prowadzona jest na stronie internetowej Praktiker oraz poprzez mailing. W ramach mailingu wysyłany jest newsletter z gazetką promocyjną, a także zaproszeniem do zabawy i znalezienia odpowiedzi, dlaczego Praktikomania sprawia, że ludzie tracą głowę.
Tagi: