W III kwartale 2014 r. Grupa Kapitałowa Monnari Trade S.A. kontynuowała wzrostowy trend sprzedaży w stosunku do lat ubiegłych oraz zwiększyła marże na sprzedawanych towarach. Zarówno Grupa Kapitałowa, jak i spółka dominująca Monnari, zwiększyły też przychody odpowiednio o 9,9% (36,978 mln zł) oraz o 8,6% (36,519 mln zł).
Dla działalności prowadzonej przez spółkę w raportowanym okresie istotna była dynamika sprzedaży detalicznej, która zwiększyła się w szybszym tempie niż w okresie styczeń–wrzesień ubiegłego roku. Wpływ miała na to znaczna poprawa wyników sprzedaży w pierwszym półroczu b.r., kiedy to sprzedaż detaliczna wzrosła o 4,3%. W III kwartale br. sprzedaż detaliczna rosła już natomiast znacznie wolniej niż w I półroczu b.r. Odnotowano wzrost o 2,6% wobec 5,3%.
Mimo czynnika sezonowości Grupa Kapitałowa wygenerowała zysk netto w wysokości 3,956 mln zł, co stanowi wzrost w stosunku do III kwartału ub. roku o 277,5%. Spółka Monnari odnotowała zysk netto na poziomie 3,795 mln zł.
Na osiągnięte wyniki finansowe miało wpływ przede wszystkim ograniczenie kosztów zakupu towarów (spadek o 3,1%), oznacza to, że w znaczący sposób udało się utrzymać dyscyplinę kosztów kolekcji. Jednocześnie GK Monnari w III kwartale 2014 r. zrealizowała sprzedaż dużej części kolekcji w pierwszych cenach. Dzięki temu uległa poprawie marża brutto na sprzedaży z 54% w III kwartale 2013 r. na 59,5% w III kwartale 2014 r.
W dniu 30 września 2014 r. sieć Monnari liczyła 121 salonów łącznie ze sklepem internetowym.
Tagi: