Moda w praktyce – LPP edukuje młodych projektantów

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-08-22 | 10:07
LPP, lider branży odzieżowej i właściciel marek Reserved, House, Mohito oraz SiNSAY, aktywnie współpracuje ze studentami Akademii Sztuk Pięknych oraz uczelni wyższych o kierunkach związanych z modą i projektowaniem ubioru. Firma realizuje dwa duże projekty edukacyjne – „Warsztaty Projektowania Ubioru” oraz warsztaty „Biała Koszula”, w których udział wzięło dotychczas niemal dwustu studentów. W tym roku dziesięciu najlepszych otrzymało możliwość odbycia płatnego stażu w centrali firmy LPP.
Staż w LPP to często początek kariery zawodowej młodych projektantów. W latach 2012 i 2013, zatrudnionych zostało ok. 30 proc. stażystów, natomiast w 2011 roku wskaźnik ten był jeszcze wyższy – współpracę nawiązano z niemal połową studentów, uczestniczących w programach stażowych.
„Warsztaty Projektowania Ubioru” i projekt „Biała Koszula” to coroczne, projekty edukacyjne prowadzone przez projektantów flagowej marki LPP – Reserved. Celem regularnie organizowanych warsztatów jest przybliżenie młodym projektantom oraz studentom uczelni modowych procesu powstawania kolekcji i konkretnych produktów, przy wsparciu profesjonalnych projektantów LPP. Udział w projektach to możliwość zdobycia doświadczenia w jednej z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w Polsce, która z powodzeniem rozszerza swoją działalność na rynkach zagranicznych.
- Wartością naszych warsztatów jest to, że uczymy projektowania komercyjnego, wiemy jakie warunki musi spełniać produkt, by odniósł sukces rynkowy. Podczas zajęć zauważamy, że dla studentów, często skoncentrowanych głównie na teorii, nasza praktyczna perspektywa stanowi wartość dodaną, ponieważ przybliża ich do realnego myślenia o modzie i postrzegania jej w szerokiej perspektywie rozwoju ścieżki zawodowe – mówi Łukasz Smoła, projektant Reserved.
Tematem przewodnim tegorocznej edycji „Warsztatów Projektowania Ubioru” było wprowadzenie do projektowania komercyjnego. W ramach praktycznych zajęć, zorganizowanych we Wzorcowni Reserved w Gdańsku, studenci mieli za zadanie przygotować plansze inspiracyjne w oparciu o trendbooki Peclers Paris do dwóch linii Reserved - Young Fashion Lab i Modern Line. Ponadto, każda z grup stworzyła tzw. Brand Person, czyli precyzyjny opis profilu klienta, dla którego przygotowują projekt. Do zadań uczestników warsztatów należało także przygotowanie krótkiego filmu modowego. Studenci zaprezentowali również własne portfolia i propozycje projektów.
W ramach działań kierowanych do młodych projektantów firma LPP już po raz drugi zorganizowała także cykl spotkań „Biała Koszula” w School of Form w Poznaniu. Podczas warsztatów młodym adeptom projektowania ubioru zaprezentowano poszczególne etapy procesu, w którym uczestniczą profesjonalni projektanci, tworzący aktualne kolekcje marek LPP. Studenci mieli także okazję sprawdzić swoje kompetencje w praktyce. Podczas warsztatów odbyli cykl przygotowań i realizacji procesu powstawania produktu – od omówienia harmonogramu, poznania specyfiki współpracy z technologiem, poprzez przygotowanie plansz inspiracyjnych, projektowanie, aż po analizę sprzedaży.
W przyszłym roku akademickim LPP rozszerzy współpracę z poznańską uczelnią – firma została partnerem programu studiów podyplomowych Visual Merchandising, czyli technik i metod prezentacji produktu, podczas których uczestnicy będą mięli możliwość praktycznego sprawdzenia swych umiejętności w salonach marek LPP. Pierwsza edycja studiów w School of Form rozpocznie się jesienią tego roku.
Firma LPP jest także obecna wszędzie tam, gdzie młodzi ambitni ludzie szukają możliwości rozwoju zawodowego i zatrudnienia. W tym roku LPP było obecne między innymi na Inżynierskich Targach Pracy organizowanych przez Politechnikę Gdańską. Producenta odzieży nie zabrakło też na Dniach Kariery AIESEC na Uniwersytecie Gdańskim, podczas których studenci spotkali się z przedstawicielami firmy i mieli możliwość udziału w rekrutacji.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-11-22 do 2014-11-22

Moda w praktyce – LPP edukuje młodych projektantów

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.