Media Markt, jako marka odpowiedzialna społecznie, postanowiła wesprzeć inicjatywę firmy Whirlpool i Polskiego Związku Niewidomych, dołączając do akcji dystrybucji specjalnych nakładek na pralki dla niewidomych. Dzięki nakładkom korzystanie z urządzenia przez osoby niewidome jest zdecydowanie prostsze i nie wymaga znajomości alfabetu Braille’a.
Coraz więcej pralek wyposażonych jest w dodatkowe funkcjonalności, które ułatwiają ich zastosowanie w większości gospodarstw domowych. Rozbudowane panele obsługi z wyświetlaczem i duży wybór programów piorących nie mogą być jednak w pełni wykorzystane przez osoby niewidome, niedowidzące, czy z postępującą wadą wzroku. Z myślą o nich marka Whirlpool wraz z Polskim Związkiem Niewidomych przygotowała specjalną nakładkę, która pozwala na samodzielne korzystanie z pralek. W akcję zaangażowała się także sieć marketów z elektroniką użytkową Media Markt, która zajmie się ich dystrybucją w swoich marketach.
Nakładka jest przezroczysta i ma kształt prostokąta wielkości panelu programatora z wyciętym otworem na pokrętło. Na brzegach otworu została umieszczona specjalna wypukła faktura powielająca oznaczenia programów z panelu pralki. Nakładkę nakleja się na panel, a wypukłość na brzegach pozwala ustawić pokrętło programatora na właściwym miejscu i programie.
-
Nakładka jest uniwersalna i może być zastosowana w większości modeli pralek Whirlpool. Mogą z niej też korzystać jednocześnie inni członkowie rodziny osoby niewidomej lub niedowidzącej bez konieczności demontowania. Została zaprojektowana w taki sposób, aby można było dopasować ją do różnych typów pralek, a także do wybranych kuchenek mikrofalowych – mówi Wojciech Miszkin, dyrektor marketu Media Markt w Galerii Łódzkiej, nadzorujący wprowadzanie udogodnienia we wszystkich marketach sieci.
Przy zakupie urządzenia nakładka jest dostępna bezpłatnie, a szczegółowy opis działania przedstawiono w specjalnie przygotowanej instrukcji obsługi, którą można odebrać w sklepie Media Markt lub poprzez stronę Sięgnij po 6-ty Zmysł.
Sieć Media Markt przykłada najwyższą uwagę do zapewnienia komfortu wszystkim swoim klientom. W połowie bieżącego roku wdrożyła w każdym ze swoich 48 sklepów udogodnienie dla osób niesłyszących i głuchoniemych w postaci specjalnych wideo-fonów, dzięki którym można połączyć się online z tłumaczem języka migowego.
Tagi: