W wiosennej edycji programu tytuł TOP PRODUKTU otrzymały wszystkie 24 artykuły marek własnych, zgłoszone przez sieć sklepów Netto. Oznacza to, że w ocenie ekspertów odznaczają się wyjątkowymi walorami jakościowymi oraz smakowymi. Na liście nagrodzonych znalazły się między innymi kiełbasy, wędliny i szynki marki Bergio, sery Maduro, a także produkty nabiałowe Miletto, pierniki TOREMO oraz specjały marek Rajski Sad, Corsarro i Paradiso. Wspomniane artykuły są dostępne każdego dnia, we wszystkich placówkach sieci Netto.
Jakość marek własnych Netto od wielu lat jest w centrum naszej uwagi. Wybór najlepszych z najlepszych był dla nas bardzo trudny i jesteśmy naprawdę dumni, że Loża Ekspertów tak prestiżowego programu jak „Doceń Polskie” w pełni go podzieliła. Nie jest dla nas zaskoczeniem, że nasze produkty zebrały tak wysokie noty – wiemy, że w pełni na nie zasłużyły, a co jeszcze ważniejsze – wiedzą o tym także nasi klienci. To wybór klientów był dla nas koronnym argumentem, kiedy typowaliśmy produkty do certyfkacji. Do współpracy przy produkcji naszych marek własnych zapraszamy sprawdzone polskie firmy, do których mamy zaufanie i wiemy, że są w stanie spełnić nasze wymagania, dotyczące najwyższej jakości
– mówi Daniel Grabka, dyrektor Zakupów Netto Polska.
Polskie pochodzenie artykułów spożywczych to cecha, która ma coraz większe znaczenie dla konsumentów. Według tegorocznego raportu agencji badawczej Open Research „Patriotyzm konsumencki Polaków”, kraj produktów spożywczych jest ważny i bardzo ważny aż dla 68 proc. ankietowanych, a 7 na 10 Polaków twierdzi, że polskość marki zachęca ich do zakupu produktu. Warto również nadmienić, że tendencje w tych kategoriach są rosnące z roku na rok . Netto ze szczególną uwagą śledzi ten trend, ponieważ w ofercie tej sieci handlowej aż 95 proc. produktów spożywczych ma polski rodowód – pochodzi od polskich dostawców lub producentów.