Wpływ na lokowanie produkcji w Polsce ma wysoka jakość wykonania ubrań wymagających staranności oraz możliwość szybkiego wprowadzania do handlu przebojowych modeli kolekcji. Klient domaga się, aby modne ubrania dostępne były „od ręki”. W erze informacji jest w pełni świadomy najnowszych trendów dzięki m.in.: relacjom z pokazów mody, zdjęciom znanych osób na profilach społecznościowych, w tym przede wszystkim na popularnym Instagramie, możliwościom wymieniania się informacjami za pomocą smartfonów.
Zapewnienie szybkiej dostawy pożądanych ubrań i dodatków do sklepów jest możliwe tylko wtedy, gdy produkcja najbardziej czasochłonnych i skomplikowanych rodzajów czy modeli odzieży oraz najmodniejszych modeli sezonu – tzw. „must-have” – prowadzona jest jak najbliżej rynku zbytu (nearshoring). Zlecanie produkcji w Polsce sprawia, że eliminuje się opóźnienia wynikające z logistyki w granicach od 2 do 6 miesięcy.
Na przyspieszenie mody i projektowania wpływ ma także digitalizacja pozwalająca zapoznać się na bieżąco nie tylko z najświeższymi trendami i zapowiedziami na przyszłość, ale także np. witrynami sklepów, wystrojem i wyposażeniem butików, itp. Czynniki te sprawiają, że Polska, z jej tradycjami przemysłu odzieżowego oraz położeniem geograficznym w Europie, staje się atrakcyjnym miejscem lokowania produkcji ubrań modnych oraz wysokiej jakości.