W 2016 roku przychody firmy LPP, właściciela marek odzieżowych – Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay przekroczyły 6 mld zł, co stanowi wzrost o 17 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Marża brutto wyniosła niemal 49 proc. Aż o 118 proc. zwiększyły się w tym czasie przychody LPP ze sprzedaży internetowej. Znacząco, bo o 6 proc., wzrosła także sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych, natomiast sprzedaż na metr kwadratowy powierzchni zwiększyła się w ubiegłym roku aż o 8 proc. W tym roku firma zadebiutuje na czterech nowych rynkach i uruchomi sklepy on-line w sześciu krajach.
W IV kwartale 2016 roku firma wypracowała przychody ze sprzedaży o wartości prawie 2 mld zł, co stanowi wzrost o 18 proc. rok do roku. W raportowanym okresie piąty raz z rzędu wzrosła także sprzedaż w tzw. sklepach porównywalnych – tym razem dodatnie wyniki odnotowała każda z pięciu marek. W okresie od października do grudnia ubiegłego roku LPP uruchomiło salony o łącznej powierzchni 33 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowity obszar sieci handlowej do 921 tys. m kw. W IV kwartale spółka zanotowała zysk w wysokości 158 mln zł. Marża brutto wyniosła prawie 51 proc, a sprzedaż internetowa LPP w ostatnich trzech miesiącach ubiegłego roku wzrosła o 144 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku.
Głównym wyzwaniem dla LPP w ubiegłym roku była kondycja Reserved i spadające w całej branży odzieżowej marże, a także hurtowa sprzedaż zapasów poprzednich kolekcji oraz likwidacja marki Tallinder. W nowy rok wchodzimy bez tego typu obciążeń. Łapiemy wiatr w żagle i z odwagą podejmujemy nowe wyzwania. Przed nami debiuty na aż czterech nowych rynkach oraz znaczące zwiększenie zasięgu sprzedaży internetowej
– mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes i dyrektor finansowy LPP.