LPP umacnia swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-07-15 | 16:04
LPP, lider przemysłu odzieżowego na rynku środkowoeuropejskim, otwiera kolejne salony w krajach bałtyckich oraz w Czechach i na Słowacji. Inwestycje realizowane w tych krajach są potwierdzeniem mocnej pozycji biznesowej, a także wyraźnym sygnałem, że rozwój w regionie jest dla LPP równie istotny, jak ekspansja na nowe rynki.
- Wizja rozwoju LPP zakłada dywersyfikację pod względem lokalizacji naszych marek, przy równoczesnym rozszerzaniu działalności na rynkach, na których już teraz cieszą się one dużą rozpoznawalnością i osiągają dobre wyniki sprzedażowe. Dlatego równolegle z przygotowaniami do debiutów w nowych dla firmy obszarach, inwestujemy tam, gdzie od lat odnosimy sukcesy – powiedział Sławomir Łoboda, odpowiedzialny z ramienia Zarządu LPP za inwestycje i rozwój powierzchni handlowej. - Łączna wartość inwestycji zagranicznych LPP w 2014 roku wyniesie ok. 220 mln zł, z czego 53 mln zł to kwota, którą przeznaczamy na rozwój na dotychczasowych rynkach takich jak Czechy, Słowacja oraz region Pribałtiki – dodał Sławomir Łoboda.
Rok 2014 to czas dynamicznych działań biznesowych LPP w krajach bałtyckich. Wiosną na Litwie zadebiutowała najmłodsza marka LPP – Sinsay, oferująca odzież dla nastolatek, a ofertę litewskich salonów marek LPP poszerzono o kolejny sklep House. Powierzchnia handlowa LPP wzrosła także na Łotwie – w Rydze otwarto dwa salony marki Reserved, w tym jeden flagowy w sercu Starego Miasta o powierzchni ponad 1600 m², dwa salony Mohito, a także pierwszy sklep Sinsay w tym kraju. W Estonii natomiast od maja do października tego roku powstanie w sumie jedenaście nowych salonów sprzedaży – trzy sklepy marki Reserved oraz po dwa wszystkich pozostałych marek – House, Cropp, Mohito i Sinsay. Łączna powierzchnia salonów LPP na Litwie, Łotwie i w Estonii pod koniec 2013 roku wynosiła 27 100 m kw., a pod koniec roku 2014 będzie wynosić ok. 35% więcej.
Do końca 2014 roku znacząco się zwiększy się również obecność LPP w Czechach i na Słowacji. W Bratysławie powstanie sześć nowych salonów – dwa sklepy Mohito i po jednym z wszystkich pozostałych marek, natomiast na terenie Czech nowych sklepów będzie aż jedenaście – cztery z nich stanowić będą salony Cropp, po dwa sklepy Reserved, House i Mohito oraz jeden salon marki Sinsay. Łączna powierzchnia salonów LPP na w Czechach i na Słowacji pod koniec 2013 roku wynosiła ponad 48 tys. m kw., zaś na koniec 2014 roku ma wynosić blisko 57 tys. m kw.
Równolegle do rozwoju w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, LPP wchodzi na zupełnie nowe rynki. W lipcu tego roku marka Reserved zadebiutuje w Niemczech, jesienią salony wszystkich marek LPP zostaną otwarte w Chorwacji, a w Katarze swoich pierwszych klientów powita jeszcze w tym roku flagowa marka Reserved.
LPP, firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Tylko w 2013 r. spółka sprzedała ponad 70 milionów sztuk odzieży, osiągając przychody w wysokości ponad 1 mld euro. Od lat konsekwentnie rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, a na 2016 rok planowana jest premiera kolejnej. LPP posiada sieć blisko 1400 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Szanghaju. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie. Bieżąca wycena rynkowa LPP wynosi ok. 4 mld euro.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-10-11 do 2014-10-12

LPP umacnia swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.