LPP otworzy pierwsze sklepy w Niemczech i krajach arabskich

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-06-13 | 18:09
Sytuacja finansowa GK LPP po I kwartale 2014 roku jest bardzo dobra – firma odnotowała wzrost łącznych przychodów ze sprzedaży, na co wpłynął wzrost powierzchni handlowej i sprzedaży w sklepach. Mimo trudnej sytuacji na Wschodzie, która miała przełożenie na obecne wyniki, firma nieustannie się rozwija i dywersyfikuje kolejne rynki sprzedaży. Jesienią planuje otworzyć pierwsze sklepy w Europie Zachodniej i krajach arabskich.
W I kwartale br. łączne przychody ze sprzedaży GK LPP w porównaniu z analogicznym okresem 2013 roku wzrosły o 26% i wyniosły 945 mln zł. Wpływ na tę wartość miał wzrost powierzchni handlowej, jak i wzrost sprzedaży w sklepach porównywalnych o 7%. Procentowa marża brutto w analizowanym okresie wzrosła o 1,1 p.p. i osiągnęła poziom 56,9%. Zgodnie z zapowiedziami, GK LPP kontynuowała dynamiczny rozwój swoich sieci handlowych i w ciągu ostatniego roku łączna powierzchnia sklepów wzrosła o 153 tys. m kw. (o 34%), a na koniec marca 2014 roku wyniosła 606 tys. m kw.
Ponadto, w I kwartale br. koszty funkcjonowania GK LPP wzrosły o 24%, dzięki czemu zysk operacyjny wzrósł aż o 87% w stosunku do zysku z roku poprzedniego i osiągnął wartość 48,4 mln zł (czyli wyraźnie mniej niż wzrosła sprzedaż).
Na wyniki finansowe GK LPP w I kwartale 2014 roku miała wpływ także sytuacja na rynku Wschodnim. Różnice kursowe, wynikające głównie z osłabienia wartości rosyjskiego rubla i ukraińskiej hrywny, o wartości - 57,4 mln zł miały przełożenie na wynik netto, powodując stratę w wysokości 14,3 mln zł.
– W marcu i kwietniu zweryfikowaliśmy plany rozwoju sieci handlowej. Weryfikacja związana była z ostrożniejszym podejściem do rynku rosyjskiego i ukraińskiego. Niemniej jednak w naszym przekonaniu, nie będzie miała ona istotnego wpływu na plany rozwoju sieci handlowej. Zakładamy, że przyrost powierzchni wyniesie 25% i będzie mniejszy jedynie o trzy punkty procentowe w stosunku do wcześniejszych założeń. Na koniec 2014 roku GK LPP powinna dysponować powierzchnią 737 tys. m kw. i liczbą 1551 sklepów – powiedział Dariusz Pachla, wiceprezes zarządu LPP. - By z sukcesem utrzymać się na rynku, szukamy coraz to nowych możliwości rozwoju, dlatego niezależnie od sytuacji na rynkach rosyjskim i ukraińskim poszukujemy nowych rynków, w których będziemy mogli się rozwijać. Jeszcze jesienią tego roku zamierzamy rozpocząć działalność w Niemczech, gdzie otworzymy 3 nowe salony marki Reserved – dodał Dariusz Pachla.
Spółka ma także w planach otwarcie salonów w Chorwacji (po 5 sklepów każdej z marek: Reserved, Mohito, House, Cropp i Sinsay). Ponadto pod koniec tego roku, na mocy umowy z arabskim franczyzobiorcą – firmą Azadea – najprawdopodobniej w Katarze zostanie otwarty pierwszy pozaeuropejski salon Reserved.
LPP, firma notowana na GPW w Warszawie od 2001 r., jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się spółek odzieżowych. Od lat konsekwentnie rozwija swoją działalność w Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. Koncern zarządza 5 znanymi markami modowymi, siecią blisko 1400 salonów, tworzy miejsca pracy dla blisko 18 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy Środkowo-Wschodniej i Szanghaju. Firma nieustannie inwestuje i zdobywa nowe rynki. W marcu 2014 r. spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-09-11 do 2014-09-14

LPP otworzy pierwsze sklepy w Niemczech i krajach arabskich

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.