Prace nad platformą „Mobility” trwały od 2015 roku. Za opracowanie infrastruktury systemu odpowiada Orange Polska, największy w Polsce dostawca usług mobilnych.
- Cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w tak ambitnym i nowatorskim projekcie, jakim jest „Mobility". Orange Polska w oparciu o technologie mobilne stworzył dla Leroy Merlin Polska rozwiązanie dopasowane do specyficznych potrzeb klienta, które umożliwia bezpieczny obieg informacji a także cyfryzację procesów sprzedaży i relacji z klientem w firmie. Obejmuje ono niezbędny sprzęt, m.in. wirtualne centralki dla sklepów i telefony dla wszystkich jej pracowników wraz z systemem umożliwiającym zarządzanie aplikacjami klienta i zapewniającym najwyższy poziom bezpieczeństwa teleinformatycznego. Obsługujemy również usługi głosowe oraz transmisję danych na tych urządzeniach – mówi Bożena Leśniewska, Wiceprezes Zarządu ds. Rynku Biznesowego w Orange Polska.
Wszyscy pracownicy sieci sklepów Leroy Merlin Polska zostali wyposażeni w smartfony z dostępem do internetu i dziesięciu aplikacji wspierających sprzedaż (aplikacje magazynowe, zakupowe), komunikację wewnętrzną (komunikatory, intranet) oraz zewnętrzną (kontakt z klientami i dostawcami). Bazą dla oprogramowania są urządzenia mobilne Sony Xperia XA, przygotowane i serwisowane przez Sony Mobile Communications.