W marcu 2017 roku wszyscy pracownicy i klienci sieci handlowej Leroy Merlin Polska będą mogli skorzystać z nowych możliwości technologii mobilnych. Wszystko za sprawą uruchomienia pierwszej w Polsce platformy mobilnej „Mobility” dedykowanej obsłudze sprzedażowej oraz budowaniu relacji z klientami i pracownikami, opracowanej wspólnie przez Leroy Merlin Polska, Orange Polska oraz Sony Mobile Communications.
Jak pokazuje badanie sondażowe „Zakupy w 2025 roku”, zrealizowane na zlecenie Leroy Merlin Polska, w najbliższych latach kanał mobilny będzie odgrywał coraz ważniejszą rolę w procesie sprzedaży. 40% ankietowanych zapytanych o to, w jaki sposób będzie robić zakupy za 10 lat, wskazywało na smartfony i aplikacje mobilne jako narzędzia do realizacji zakupów. Podobna grupa (36% badanych) uważa, że do komunikacji ze sklepem będzie wykorzystywać właśnie urządzenia i aplikacje mobilne.
O tym, że już dzisiaj granice wykorzystania technologii mobilnych w handlu praktycznie nie istnieją, dowodzi wdrażany w Leroy Merlin Polska projekt „Mobility”. To mobilna platforma dedykowana obsłudze sprzedażowej oraz budowaniu relacji z klientami i pracownikami, opracowana wspólnie z Orange Polska oraz Sony Mobile Communications. Po sukcesie programu pilotażowego, zakończonego w 2016 roku, w pierwszym kwartale 2017 roku wszystkie sklepy Leroy Merlin Polska zostaną przyłączone do platformy.
Jest to pierwszy w Europie zakrojony na tak szeroką skalę projekt cyfryzacji przedsiębiorstwa handlowego, obejmujący pracowników na wszystkich stanowiskach i we wszystkich sklepach Leroy Merlin. Dzięki platformie mobilnej wzmacniamy społeczność naszych pracowników oraz możliwości współpracy. Wyposażając naszych pracowników w smartfony, zapewniamy naszym klientom szybszą obsługę, wygodniejszy model zakupu na terenie sklepu stacjonarnego, a ponadto możliwość kontaktu z wybranym sprzedawcą także poza sklepem, wzmacniając tym samym obsługę posprzedażową
– mówi Krzysztof Kordulewski, Prezes Leroy Merlin Polska.