Ze względu na brak typowej aury zimowej wynik I kwartału 2014 roku był niski. Spółka wypracowała o 1,192 mln zł mniejszy zysk, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W II kwartale 2014 roku wprowadzona przez zarząd polityka zwiększania udziału sprzedaży całorocznych grup towarowych pozytywnie wpłynęła na wynik. Spółka odnotowała w tym okresie o 1,028 mln zł mniejszą stratę, niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Z racji charakterystycznej dla branży sportowej sezonowości sprzedaży - to najlepszy wynik w historii firmy osiągnięty w II kwartale.
W I półroczu 2014 roku spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 115,139 mln zł, czyli o 5% wyższe wobec 109,694 mln zł wypracowanych w analogicznym okresie 2013 roku i zanotowała zysk brutto na poziomie 1 mln zł wobec zysku brutto na poziomie 0,3 mln zł w I połowie 2013 roku.
Pomimo powiększenia r/r sieci sprzedaży o trzy lokalizacje: w Krakowie, Lublinie i Kaliszu - suma kosztów w I półroczu 2014 była wyższa tylko o 0,6 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku. Udało się to głównie dzięki zmniejszeniu kosztów wynajmu powierzchni oraz kosztów eksploatacyjnych.
Zarząd Intersport Polska SA realizuje konsekwentnie politykę optymalizacji powierzchni handlowej. W I półroczu br. została zmniejszona o około 1 500 m kw. powierzchnia lokalu handlowego Intersport przy ul. Kilińskiego w Łodzi. Jednocześnie przedłużono na kolejne 10 lat umowę najmu lokalu Intersport o powierzchni 1 546 m kw. w Arkadii w Warszawie, przy czym warunki finansowe pozostały bez zmian.
W I półroczu 2014 roku sieć Intersport Polska otrzymała tytuł „Gwiazdy Jakości Obsługi” oraz zdobyła I miejsce wśród sklepów sportowo-turystycznych w rankingu konsumentów Daymaker Index 2014. Ranking ten sprawdzał jakość obsługi klientów w ponad 150 sieciach handlowych działających w Polsce. Spółka uzyskała wynik 87%, co daje jej pierwsze miejsce w kategorii sklepów sportowych oraz dwudzieste pierwsze miejsce w zestawieniu ogólnym.
Tagi: