Intersport: Wyniki za I półrocze porównywalne do roku ubiegłego

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-09-04 | 18:31
Wynik I półrocza 2014 roku był porównywalny do ubiegłego roku, choć struktura zysków w pierwszych dwóch kwartałach była nietypowa dla tych okresów.
Ze względu na brak typowej aury zimowej wynik I kwartału 2014 roku był niski. Spółka wypracowała o 1,192 mln zł mniejszy zysk, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W II kwartale 2014 roku wprowadzona przez zarząd polityka zwiększania udziału sprzedaży całorocznych grup towarowych pozytywnie wpłynęła na wynik. Spółka odnotowała w tym okresie o 1,028 mln zł mniejszą stratę, niż w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Z racji charakterystycznej dla branży sportowej sezonowości sprzedaży - to najlepszy wynik w historii firmy osiągnięty w II kwartale.
 
W I półroczu 2014 roku spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 115,139 mln zł, czyli o 5% wyższe wobec 109,694 mln zł wypracowanych w analogicznym okresie 2013 roku i zanotowała zysk brutto na poziomie 1 mln zł wobec zysku brutto na poziomie 0,3 mln zł w I połowie 2013 roku.
 
Pomimo powiększenia r/r sieci sprzedaży o trzy lokalizacje: w Krakowie, Lublinie i Kaliszu - suma kosztów w I półroczu 2014 była wyższa tylko o 0,6 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku. Udało się to głównie dzięki zmniejszeniu kosztów wynajmu powierzchni oraz kosztów eksploatacyjnych.
 
Zarząd Intersport Polska SA realizuje konsekwentnie politykę optymalizacji powierzchni handlowej. W I półroczu br. została zmniejszona o około 1 500 m kw. powierzchnia lokalu handlowego Intersport przy ul. Kilińskiego w Łodzi. Jednocześnie przedłużono na kolejne 10 lat umowę najmu lokalu Intersport o powierzchni 1 546 m kw. w Arkadii w Warszawie, przy czym warunki finansowe pozostały bez zmian.
 
W I półroczu 2014 roku sieć Intersport Polska otrzymała tytuł „Gwiazdy Jakości Obsługi” oraz zdobyła I miejsce wśród sklepów sportowo-turystycznych w rankingu konsumentów Daymaker Index 2014. Ranking ten sprawdzał jakość obsługi klientów w ponad 150 sieciach handlowych działających w Polsce. Spółka uzyskała wynik 87%, co daje jej pierwsze miejsce w kategorii sklepów sportowych oraz dwudzieste pierwsze miejsce w zestawieniu ogólnym.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-12-01 do 2014-12-14

Intersport: Wyniki za I półrocze porównywalne do roku ubiegłego

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.