Struktura zysków w dwóch pierwszych kwartałach 2014 roku była inna niż zazwyczaj w tym okresie. Pierwszy kwartał tego roku był słaby, a powodem tego był brak typowej aury zimowej. Drugi kwartał 2014 był dobry – polityka zarządu zwiększania udziału sprzedaży całorocznych grup towarowych przyniosła efekt w postaci najlepszego wyniku II kwartału w historii.
Słaba sprzedaż w styczniu br. wymusiła konieczność zredukowania zapasów magazynowych. Dlatego też, w lutym br. przeprowadzono wyprzedaż asortymentu zimowego. Bardzo dobry marzec 2014 roku, w którym dynamika sprzedaży była na poziomie +33% (znaczące wzrosty na grupach całorocznych, a spadki na grupach zimowych), niestety nie zdołał nadrobić utraconych zysków z poprzednich miesięcy. Wpłynęło to ostatecznie na osiągnięcie słabszych, niż oczekiwano, wyników za pierwszy kwartał 2014 roku.
W drugim kwartale 2014 roku spółka odnotowała znacznie lepszy wynik, niż w roku ubiegłym. Od kwietnia do czerwca br. spółka osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 55.368 tys. zł, co stanowi wzrost o 7,2% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku (było: 51.636 tys. zł). W II kwartale br. strata brutto wyniosła 423 tys. zł, czyli o 71% mniej niż w analogicznym okresie 2013 roku (była: strata brutto na poziomie 1.451 tys. zł).
Narastająco od stycznia do czerwca 2014 roku łączna wartość przychodów netto ze sprzedaży wyniosła 115 139 tys. zł, czyli o 5% lepiej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku (było: 109 694 tys. zł).
Tagi: