Intersport Polska S.A. opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za III kwartał 2014 roku. Są one porównywalne do ubiegłego roku. Niemniej jednak, struktura wyniku finansowego wypracowywanego przez spółkę od stycznia do września 2014 roku była inna, niż w 2013 roku.
Spółka w III kwartale br. osiągnęła stratę na porównywalnym poziomie jak w III kwartale 2013 roku, w II kwartale poprawiła wynik (osiągnięta strata była o 71% niższa niż w II kwartale 2013 roku). Odnotowana po trzech kwartałach br. strata jest konsekwencją niskiego zysku wypracowanego w I kwartale br.
Po słabym 2011 roku, Zarząd Intersport Polska S.A. podjął na początku 2012 roku działania w celu poprawy wyników na sklepach. Planowane zmiany obejmowały dwa obszary – zamianę grup towarowych oraz optymalizację powierzchni handlowej.
W związku z powtarzającymi się ciepłymi zimami podjęto decyzję o zmianie polityki towarowej w sklepach. Głównym celem była zamiana zimowych grup towarowych (narciarstwo, snowboard) na całoroczne grupy towarowe takie jak: piłka nożna, bieganie, fitness, turystyka. W tym celu zaczęto stopniowo zmieniać poziomy zamówień, wybudowano stałe strefy w sklepach oraz rozpoczęto najtrudniejszy proces – zmianę profilu klienta. Już dziś można mówić o sukcesie w postaci wyrównania przychodów ze sprzedaży towarów typowo zimowych i towarów całorocznych. Pełny sukces spółka chce osiągnąć wiosną 2015, kiedy planuje wypracować nadwyżkę przychodów, co bezpośrednio wpłynie na poprawę wyniku firmy.
Drugim obszarem do poprawy była optymalizacja powierzchni handlowej. Celem stało się zmniejszenie kosztów przy jednoczesnym utrzymaniu poziomu przychodów. Zamknięto kilka sklepów, a na ich miejsce otworzono inne, w dogodniejszych lokalizacjach i na lepszych warunkach finansowych. Zmniejszono również powierzchnie części sklepów dostosowując je do potencjału lokalnego rynku. Zmiany te spowodowały już zmniejszenie kosztów, ale pełny efekt tych działań będzie widoczny w roku 2015, po zakończeniu całego procesu – niektóre działania są jeszcze w trakcie realizacji.
W związku z zakończeniem w/w działań sieć Intersport Polska S.A. planuje od wiosny 2015 roku powrót do dobrych wyników finansowych. Będą one wynikały - ze zwiększenia przychodów w całorocznych grupach towarowych (wpływ na to będzie miał również trend rosnącego zainteresowania Polaków aktywnością fizyczną), poprawy marży (na grupach całorocznych są one wyższe, niż na grupach zimowych) oraz efektu mniejszych kosztów na porównywalnych sklepach.
Tagi: