Sieci Intermarché i Bricomarché rozpoczęły prace nad wdrożeniem zaawansowanego projektu personalizacji zakupów dla swoich klientów. Spożywcza sieć Grupy Muszkieterów pracuje również nad uruchomieniem nowego konceptu sklepu Intermarché oraz sprzedaży internetowej. Testy konceptu Le Drive rozpoczną się za kilka tygodni.
Od stworzenia ogromnej bazy danych, poprzez dostosowanie oferty do potrzeb swoich klientów i odpowiednią komunikację tej oferty, Grupa Muszkieterów rozpoczyna realizację projektu, którego założeniem będzie personalizacja zakupów. Projekt, który w perspektywie czasu ma przynieść sieciom Intermarché oraz Bricomarché wzrost klientów oraz wzrost sprzedaży, jest jednym z głównych celów sieci. Pieczę nad powodzeniem planu objął Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
W ramach dalszego rozwoju, zgodnie ze zmieniającymi się tendencjami i preferencjami zakupowymi Polaków, Muszkieterowie wzbogacają gamy produktów dostępne w swoich punktach sprzedaży. Tylko w tym roku powiększono ofertę supermarketów Intermarché o 2 tysiące nowych pozycji asortymentowych, które dopasowane są do potrzeb klientów z poszczególnych regionów. Grupa Muszkieterów pracuje także nad wprowadzeniem na polski rynek nowego konceptu supermarketu – Intermarché Super. –
Innowacyjny i funkcjonalny koncept Intermarché odpowiadać będzie na oczekiwania klientów związane z wygodą i łatwością robienia zakupów. Chcemy, aby nasze placówki były jeszcze bardziej przyjazne klientom oraz dostosowane do ich oczekiwań i zwyczajów zakupowych, biorąc przy tym pod uwagę specyfikę lokalizacyjną i środowiskową. Chcemy być jeszcze bliżej klienta i jego potrzeb, wzbogacając ofertę i gamę produktową – zaznacza Krzysztof Waligórski, prezes Dyrekcji Handlowej Intermarché. Charakterystyką konceptu Intermarché Super będzie przyjazna klientowi aranżacja sklepu, nowoczesny design wnętrza i eskpozycja produktów oraz dedykowane strefy produktowe. W jego ramach dostępna będzie jeszcze bogatsza oferta produktowa, dostosowana do charakterystyki poszczególnych regionów oraz otoczenia supermarketów. Na sklepowych półkach znajdzie się większa ilość produktów świeżych, regionalnych i lokalnych, lada z wędlinami w własnej wędzarni oraz mięsem z rozbioru na miejscu czy rozbudowana oferta dań gotowych. Supermarkety, które będą budowane od 2015 r. będą powstawać już według nowego konceptu Intermarché. W przyszłym roku rozpocznie się również adaptacja istniejących punktów sprzedaży sieci do nowego formatu.
W ramach nowego konceptu supermarketu Intermarché wprowadzone zostaną dodatkowe rozwiązania cyfrowe i technologiczne, w tym również możliwość dokonywania zakupów przez Internet. Według działającego już we Francji modelu sklepu internetowego Le Drive, klient będzie miał możliwość zamówienia towaru przez Internet (na stronie drive.intermarche.pl) oraz odbioru zapakowanych produktów w dogodnym dla siebie czasie w najbliższej placówce Intermarché. Rozwiązanie będzie testowane w dwóch wersjach – tzn. odbioru zakupów bez konieczności wysiadania z samochodu oraz w dedykowanym punkcie na terenie supermarketu. Projekt pilotażowy, który rozpocznie się w Polsce za kilka tygodni, prowadzony będzie w 2 miejscowościach różnej wielkości i ze zróżnicowanym otoczeniem handlowym. –
Le Drive jest niewątpliwie nowością na polskim rynku, nie będąc typowym sklepem internetowym. Rynek w Polsce bardzo szybko się zmienia i zależy nam na tym, aby sprostać potrzebom i oczekiwaniom polskich konsumentów. Drive to nasza odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów i ewoluujące trendy rynkowe oraz tendencje zakupowe wśród Polaków – mówi Patrick Renault, prezes Grupy Muszkieterów w Polsce.
Tagi: