Po przeliczeniu na szwedzką koronę i bez VATu koncern odnotował 18% wzrostu sprzedaży. Po odliczeniu podatków zysku sieci za ten okres wyniósł 13,754 mln szwedzkich koron, co oznacza, że udział marki wart jest 8.31 szwedzkiej korony.
-
Nasze udziały wzrastają dzięki dynamicznemu rozwojowi wszystkich naszych marek. Uważamy, że jest to bezpośrednim rezultatem dobrego odzewu na naszą kolekcję. Wraz z ekspansją firmy dało to 21% wzrost sprzedaży za pierwszy kwartał. Odnotowaliśmy także 20% wzrost z zysków operacyjnych marki i to w bardzo intensywnej fazie inwestycji, mających na celu umocnienie sieci H&M - powiedział Karl-Johan Persson, CEO Hennes & Mauritz.
Przez 9 miesięcy sprzedaż H&M wzrosła o 18% a zysk operacyjny o 20%, przeliczenie tych danych na walutę oznacza wzrost zysku z 3 bln szwedzkich koron do 17.9 bln szwedzkich koron.
-
Jesteśmy też w trakcie ekscytującego dla nas rozwoju serwisu sklepów internetowych. Tylko w tym roku otworzyliśmy cztery internetowe sklepy H&M a w przyszłym roku planujemy otworzyć ich jeszcze 8 lub 10. Nasze nowe otwarcia przybrały zawrotne tempo, w tym roku były to już: Francja w marcu, Włochy i Hiszpania w sierpniu, a we wrześniu Chiny. We wszystkich tych krajach spotkaliśmy się z bardzo pozytywna reakcją. Uważamy, że serwis online H&M jest ważnym dodatkiem do oferty, którą proponują sklepy stacjonarne, bo dzięki nim możemy zwiększyć poziom naszego serwisu i dostępność naszych produktów dla klientów - dodał Karl-Johan Persson.
Dyrektor generalny marki wspomniał także o najbliższych planach i zaangażowaniu w kwestie środowiska:
-
Z niecierpliwością oczekujemy jesieni. Poza rozwojem na rynku internetowym, pracujemy również nad poszerzeniem działu H&M Sport i naszej oferty obuwia, które dostępne będą zarówno w sklepach jaki i online. W październiku wprowadzona zostanie kolekcja H&M Conscious Denim, która wykonana jest z materiałów przyjaznych środowisku, jak np. bawełna recyklingowana pochodząca z akcji Garment Collecting, która jest częścią inicjatywy na rzecz zmniejszenia szkodliwego wpływu produkcji odzieży na środowisko. Odnawialne źródła energii i samowystarczalność jest ważną kwestią zarówno dla naszych klientowi, jak i naszych pracowników. Dlatego posługując się naszą rozmiarówką i wpływami jakie posiada marka staramy się wywrzeć presję w kwestiach związanych ze środowiskiem. Chcemy, żeby nasi klienci wiedzieli, że kupują rzeczy od firmy odpowiedzialnej. Jesteśmy przekonani, że inwestycje, które prowadzimy są po prostu naszą powinnością, nawet jeżeli początkowo są one kosztowne. Zawsze skłaniamy się ku działaniom długoterminowym, a samowystarczalność to inwestycja w przyszłość - dodaje Karl-Johan Persson.
Najlepiej H&M sprzedaje się w Niemczech, USA i Wielkiej Brytanii. Rodzimy kraj sieci, Szwecja znalazła się na 4. miejscu. Tylko w okresie od grudnia 2013 do sierpnia 2014 sieć otworzyła 94 nowe sklepy w Europie.
Tagi: