Grupa Smyk jest aktualnie największym segmentem w portfolio Grupy EM&F – z 44% udziałem w strukturze przychodów i generuje najwyższą EBITDA w Grupie EM&F. W okresie 9 miesięcy 2015 r. Grupa Smyk zanotowała dynamiczny wzrost wyników finansowych na wszystkich, kluczowych rynkach. To potwierdza skuteczność strategii realizowanej od 2013 r.
Od stycznia do września br. Grupa Smyk zanotowała wzrost przychodów o 67 mln zł, tym samym poprawiając wynik o 8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Sprzedaż za okres 9 miesięcy 2015 r. ukształtowała się na poziomie 875 mln zł.
Spółka planuje wykorzystać efekt skali Grupy Smyk, jako jednego z największych w Europie dystrybutorów asortymentu dziecięcego, w celu zwiększenia marży oraz redukcji kosztów dzięki synergiom. Strategia przewiduje kontynuację rozwoju sieci sklepów w Polsce, rozwój sprzedaży z operacji wielokanałowych (sklepy tradycyjne oraz kanał internetowy) oraz dalszą optymalizację zaangażowania w kapitał obrotowy. Nacisk zostanie również położony na wzrost sprzedaży marek własnych (w tym wysokomarżowej kategorii „ubranka”), rozwój operacji wielokanałowych (sklepy tradycyjne oraz kanał internetowy) oraz dalsze otwarcia sklepów w Niemczech.
Kontynuowana będzie także dalsza poprawa rentowności operacji na Wschodzie, głównie w Rosji, m.in. dzięki nowym inicjatywom komercyjnym oraz kontroli kosztów.
W ostatnim czasie partnerzy Grupy Smyk otworzyli 2 punkty sprzedaży hurtowej na Słowenii oraz w Czechach. W najbliższych miesiącach planowane są dalsze otwarcia.
Tagi: