Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook, po trzech kwartałach tego roku wypracowała przychody ze sprzedaży w wysokości 126,83 mln zł oraz zysk netto na poziomie 2,23 mln zł. Tymczasem jeszcze przed rokiem, przy skonsolidowanych przychodach na podobnym poziomie, grupa generowała stratę wynoszącą 1,47 mln zł. Poprawę wyników Sfinksa odzwierciedla także skonsolidowana EBITDA, która wzrosła o 30% osiągając na koniec września br. 11,65 mln zł wobec 8,94 mln zł sprzed roku.
-
W trzecim kwartale coraz wyraźniejsze były efekty wszystkich działań w ramach oferty umożliwiające zmianę struktury sprzedaży tak, aby bardziej odpowiadała potrzebom klientów. Ponadto oferta została dostosowana do pory dnia, sezonu i lokalizacji. Naszym lokalom w tym roku sprzyjała też poprawiająca się sytuacja gospodarcza. Wszystko to łącznie zaprocentowało dalszą poprawą efektywności sieci restauracji i na koniec minionego kwartału zysk operacyjny grupy prawie się podwoił, osiągając poziom 5,02 mln zł – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.
Sfinks odnotował poprawę wyników także na poziomie jednostkowym. Spółka zarządzająca restauracjami własnymi sieci Sphinx, Chłopskie Jadło i Wook po trzech kwartałach wygenerowała 122,52 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 20% wobec ubiegłorocznych obrotów wypracowanych w analogicznym okresie. Dwucyfrową dodatnią dynamikę na koniec września 2014 r. zanotowały też wszystkie kluczowe kategorie wyników. Zysk operacyjny wyniósł 4,49 mln zł (wobec -0,66 mln zł po 3 kw. 2013 r.), zysk netto 1,73 mln zł (wobec -4,38 mln zł po 3 kw. 2013 r.), a EBITDA 11,02 mln zł (wobec 5,65 mln zł po 3 kw. 2013 r.).
-
Systematycznie realizujemy kolejne projekty z zakresu zarządzania ofertą naszych sieci. Od niedawna w restauracjach Sphinx dostępny jest nowy program dla studentów „Sphinx Student Club”, obejmujący dedykowane menu, jak i inne atrakcje. Jednocześnie systematycznie pracujemy nad zmianami w ofertach Chłopskiego Jadła i WOOKa. Do końca roku w tej ostatniej sieci testujemy różne pomysły i mam nadzieję, że niedługo będziemy mogli szerzej mówić o szczegółach tego projektu - zapowiada Sylwester Cacek.
W okresie od stycznia do końca września 2014 r. do sieci Sfinks Polska dołączyło pięć nowych restauracji Sphinx. Dwa z tych otwarć to relokacje do większych i bardziej atrakcyjnych lokali – w podwarszawskich Jankach i w warszawskim centrum handlowym Blue City. Oprócz tego nowe restauracje przybyły w Białymstoku, Katowicach (Silesia City Center) oraz Warszawie (restauracja franczyzowa w dzielnicy Wesoła). Obecnie spółka pracuje nad otwarciem nowych restauracji w Warszawie i Krakowie.
Tagi: