Grupa Redan podała szacunkowe przychody ze sprzedaży we wrześniu br. Obroty właściciela marek Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci TextilMarket wyniosły 41,4 mln zł i obniżyły się r./r. o 1%. Segment dyskontowy poprawił sprzedaż kontynuując wzrostowy trend z poprzednich miesięcy. W części modowej także osiągnięto poprawę sprzedaży. Na pogorszenie wyniku tego sektora działalności wpłynęły jednak utrzymujące się negatywne zmiany kursów walutowych związane ze sprzedażą na rynku ukraińskim i rosyjskim.
-
We wrześniu dominowała ciepła i słoneczna pogoda, w efekcie czego nie wystąpił wyraźny impuls zakupowy związany z sezonową wymianą odzieży. Mimo tego oceniamy zrealizowaną w tym miesiącu sprzedaż z umiarkowanym optymizmem - powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan. Podkreślił, że wzrostowy trend osiąganych obrotów kontynuowała sieć dyskontowa TextilMarket. -
Wzrost poziomu sprzedaży segmentu dyskontowego jest wciąż większy niż tempo przyrostu powierzchni handlowej. To potwierdza, że oferta sieci TextilMarket jest coraz bardziej ceniona przez klientów. Także w części modowej poprawiliśmy sprzedaż zrealizowaną na rynku krajowym. Uzyskaliśmy tutaj wyraźne wzrosty obrotów w przeliczeniu na powierzchnię handlową. Jesteśmy przekonani, że kolekcja się podoba. Na pogorszenie obrazu całego segmentu modowego negatywny wpływ mają jednak w ciąż różnice kursowe związane ze sprzedażą na Ukrainie i w Rosji – dodał Bogusz Kruszyński.
We wrześniu 2014 r. przychody grupy Redan wyniosły 41,1 mln zł, czyli o 1% mniej niż w roku ubiegłym. Z tego 2,4 mln zł obrotów grupy zostało uzyskane poprzez sprzedaż internetową, która we wrześniu 2014 r. spadła w tym kanale o prawie 8% r./r. Na koniec września powierzchnia handlowa sieci grupy wyniosła 103,9 tys. m kw., co oznacza wzrost o 3,7% w porównaniu do września roku 2013. Narastająco od początku roku obroty grupy kapitałowej wzrosły o 6,5% i wyniosły 349 mln zł.
Sieć dyskontów odzieżowych TextilMarket we wrześniu br. wypracowała 23,3 mln zł obrotów, czyli o ponad 6% większe niż przed rokiem. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 300 sklepów własnych o łącznej powierzchni 64,4 tys. m kw. i była o ponad 5% większa niż we wrześniu 2013 r.
W sektorze modowym wrześniowa sprzedaż odzieży i akcesoriów marek Top Secret, Troll i Drywash była o ok. 9% niższa niż przed rokiem i wyniosła 18,1 mln zł. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży marek modowych we wrześniu 2014 r. wzrosła o 1% względem września 2013 r. i wyniosła 39,6 tys. m kw.
Tagi: