O 3,2% do 36,7 mln zł zwiększyły się w czerwcu 2014 r. w ujęciu r./r. szacunkowe obroty Grupy Kapitałowej Redan, właściciela marek Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci TextilMarket. Poprawa sprzedaży była zasługą przede wszystkim segmentu dyskontowego. W części modowej wzrosty obrotów w naszym kraju nie wystarczyły na zrównoważenie zmniejszenia przychodów na rynku ukraińskim w wyniku osłabienia hrywny wobec złotego.
-
Czerwiec był kolejnym miesiącem, w którym przychody sieci dyskontowej TextilMarket rosły r./r. szybciej niż powierzchnia sieci sklepów. Trwające od marca br. osłabienie hrywny wobec złotego powoduje stale niższą wartość sprzedaży uzyskiwanej na Ukrainie po jej przeliczeniu na złote. Osiągnięte w minionym miesiącu wzrosty sprzedaży w części modowej w Polsce nie wystarczyły na pokrycie w całości tego spadku – powiedział Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.
W czerwcu 2014 r. przychody Grupy Redan wyniosły 36,7 mln zł, czyli 3,2% więcej niż rok wcześniej. Na koniec minionego miesiąca powierzchnia handlowa sieci wyniosła 103,3 tys. m2 kw., co oznacza wzrost o 4% w porównaniu do czerwca 2013 r. Narastająco od początku roku obroty Grupy sięgnęły 223,9 mln zł, co oznacza 7,2% wzrost r./r.
Sieć TextilMarket w czerwcu osiągnęła obroty w wysokości 20,9 mln zł, czyli o 8% większe niż przed rokiem. Sieć sprzedaży segmentu dyskontowego na koniec czerwca br. składała się z 296 sklepów własnych o łącznej powierzchni 63,7 tys. m2, czyli 5,5% więcej niż w czerwcu 2013 r. Narastająco przez pierwszych sześć miesięcy obroty tego sektora zwiększyły się r./r. o 14,1% do 120,9 mln zł.
Z kolei w segmencie modowym sprzedaż marek odzieżowych Top Secret, Troll i Drywash w czerwcu wyniosła 15,8 mln zł i była o 2,5% niższa niż rok wcześniej. Z tego w kanale e-commerce uzyskano 1,9 mln zł, czyli 3,2% mniej niż w analogicznym okresie 2013 r. Łączna powierzchnia sieci sprzedaży sektora fashion na koniec czerwca 2014 r. wyniosła 39,6 tys. m kw. i była o 1,4% większa niż w czerwcu 2013 r. Narastająco, przez pierwszych sześć miesięcy br., obroty segmentu modowego wyniosły 103,1 mln zł, co oznacza poziom jak w analogicznym okresie poprzedniego roku. Z tego sklepy internetowe zapewniły 14,7 mln zł przychodów, czyli ok. 10% więcej niż rok wcześniej.
Tagi: