W ciągu 11 miesięcy tego roku sieć marketów „dom i ogród” pod nazwą PSB-Mrówka powiększyła się o 29 placówek, osiągając liczbę 180 obiektów. Największe sklepy o powierzchni ok. 2 tys. m kw. powstały w Gryfinie, Kościerzynie, Tomaszowie Lubelskim, Tarnobrzegu, Jędrzejowie, Augustowie oraz w Lublińcu. Do końca roku zostaną uruchomienie jeszcze 2 markety – w Błaszkach i Długosiodle.
Mrówki są obecnie najliczniejszą siecią detaliczną sektora dom i ogród w Polsce. Funkcjonują głównie w miastach powiatowych, ale także w miejscowościach gminnych pod nazwą Mini-Mrówka. Są to sklepy o powierzchni mniejszej niż 800 m kw., aktualnie działają 42 takie obiekty. Łączna powierzchnia sprzedaży wszystkich sklepów wynosi ponad 200 tys. m kw. Przychody Mrówek w ciągu 10 m-cy 2014 r. wyniosły ponad 860 mln zł, zaś w całym 2014 r. osiągną pułap ponad 1 mld zł.
Pierwsze Mrówki powstały 12 lat temu, ale wyraźne przyspieszenie rozbudowy sieci nastąpiło w 2009 roku – w poszczególnych sezonach uruchamialiśmy od 20 do ponad 30 sklepów. W 2015 roku planujemy powiększenie sieci o 30-40 markety. Do tej pory polskie firmy kupieckie, prowadzące Mrówki, wydały łącznie ponad 1,1 mld zł na budowę i wyposażenie tych marketów.
Tagi: