Grupa EM&F w trakcie wycofywania spółek modowych i z wyższą marżą

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-09-01 | 18:07
Grupa EM&F kontynuuje strategię polegającą na koncentracji na rozwoju najbardziej dochodowych i perspektywicznych kategorii produktowych w poszczególnych spółkach. W związku z tym w ostatnich miesiącach br. zaplanowano ostatni z kroków zmierzających do likwidacji segmentu "Moda" z portfolio Grupy Empik Media & Fashion S.A.
W ostatnim półroczu Grupa EM&F prowadziła zaawansowane negocjacje w celu zakończenia działalności operacyjnej segmentu "Moda". W trakcie II kwartału 2014 r. zostało zamkniętych 6 sklepów i na koniec okresu segment "Moda" operował łącznie 90 sklepami, w tym 38 sklepów prowadzonych przez spółki joint venture River Island i Oviesse. W zakresie sklepów prowadzonych w Polsce zakończono negocjacje dot. warunków przejęcia sklepów kluczowych sieci z portfolio i grupa jest w trakcie ostatecznych ustaleń dot. ceny sprzedaży. Transfer sklepów planowany jest na III i IV kwartał 2014 r.
Efekt tych operacji uwzględniony został w wynikach Grupy EM&F w ostatnim półroczu. W II kwartale 2014 r. Grupa EM&F zmniejszyła stratę netto z działalności kontynuowanej* do 4 mln zł z 15 mln zł w II kwartale 2013 r. Z kolei w I połowie 2014 r. strata netto wyniosła 42 mln zł, w porównaniu do 1 mln zł w I połowie 2013 r.
Z kolei przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej Grupy EM&F w II kwartale 2014 r. wzrosły o 2 mln zł do 678 mln zł. W I połowie 2014 r. wyniosły 1 270 mln zł.
Przychody ze sprzedaży w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) w II kwartale 2014 r. wzrosły o 3,6% r/r, głównie ze względu na dynamiczny rozwój segmentu E-commerce i Grupy Smyk, co były uwarunkowane przez okres Świąt Wielkanocnych.  
Salony Empik odnotowały wzrost o ponad 2 p.p. udziału wysokomarżowych produktów nie wydawniczych, przy ograniczeniu sprzedaży mniej rentownych kategorii wydawniczych tj. „muzyka”, „film”, „multimedia” oraz utrzymaniu stabilnej sprzedaży w kluczowej kategorii „książka”. Segment E-commerce to dalszy bardzo dynamiczny wzrost przychodów wiodących e-sklepów Grupy EM&F, tj. empik.com i smyk.com, przy tym dynamiczny rozwój kategorii „ubranek dziecięcych” (marka własna Cool Club), „akcesoriów dziecięcych”, „zabawek” ,”kosmetyków” oraz „elektroniki”. W Grupie Smyk zauważono sukcesywny wzrost udziału marek własnych w strukturze sprzedaży (głównie na rynku niemieckim).
W II kwartale 2014 r. Grupa EM&F kontynuowała również pozytywny trend wzrostu marży brutto, która zwiększyła się do 44,4% w porównaniu do 43% w analogicznym okresie 2013 r.
* Działalność kontynuowana Grupy EM&F w 2013 r. obejmowała wyniki wypracowanie przez sklepy marki River Island do daty przeniesienia operacji sklepów do spółek joint venture, prowadzonych w partnerstwie z marką River Island. W wyniku przeniesienia sklepów do odrębnych spółek, poza Grupę EM&F, wyniki w I połowie 2014 r. w poszczególnych kategoriach przychodów, marży brutto i kosztów nie uwzględniają operacji sklepów marki River Island.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-12-06 do 2014-12-06

Grupa EM&F w trakcie wycofywania spółek modowych i z wyższą marżą

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.