Grupa EM&F kontynuuje strategię polegającą na koncentracji na rozwoju najbardziej dochodowych i perspektywicznych kategorii produktowych w poszczególnych spółkach. W związku z tym w ostatnich miesiącach br. zaplanowano ostatni z kroków zmierzających do likwidacji segmentu "Moda" z portfolio Grupy Empik Media & Fashion S.A.
W ostatnim półroczu Grupa EM&F prowadziła zaawansowane negocjacje w celu zakończenia działalności operacyjnej segmentu "Moda". W trakcie II kwartału 2014 r. zostało zamkniętych 6 sklepów i na koniec okresu segment "Moda" operował łącznie 90 sklepami, w tym 38 sklepów prowadzonych przez spółki joint venture River Island i Oviesse. W zakresie sklepów prowadzonych w Polsce zakończono negocjacje dot. warunków przejęcia sklepów kluczowych sieci z portfolio i grupa jest w trakcie ostatecznych ustaleń dot. ceny sprzedaży. Transfer sklepów planowany jest na III i IV kwartał 2014 r.
Efekt tych operacji uwzględniony został w wynikach Grupy EM&F w ostatnim półroczu. W II kwartale 2014 r. Grupa EM&F zmniejszyła stratę netto z działalności kontynuowanej* do 4 mln zł z 15 mln zł w II kwartale 2013 r. Z kolei w I połowie 2014 r. strata netto wyniosła 42 mln zł, w porównaniu do 1 mln zł w I połowie 2013 r.
Z kolei przychody ze sprzedaży z działalności kontynuowanej Grupy EM&F w II kwartale 2014 r. wzrosły o 2 mln zł do 678 mln zł. W I połowie 2014 r. wyniosły 1 270 mln zł.
Przychody ze sprzedaży w ujęciu LFL (na bazie porównywalnych sklepów) w II kwartale 2014 r. wzrosły o 3,6% r/r, głównie ze względu na dynamiczny rozwój segmentu E-commerce i Grupy Smyk, co były uwarunkowane przez okres Świąt Wielkanocnych.
Salony Empik odnotowały wzrost o ponad 2 p.p. udziału wysokomarżowych produktów nie wydawniczych, przy ograniczeniu sprzedaży mniej rentownych kategorii wydawniczych tj. „muzyka”, „film”, „multimedia” oraz utrzymaniu stabilnej sprzedaży w kluczowej kategorii „książka”. Segment E-commerce to dalszy bardzo dynamiczny wzrost przychodów wiodących e-sklepów Grupy EM&F, tj. empik.com i smyk.com, przy tym dynamiczny rozwój kategorii „ubranek dziecięcych” (marka własna Cool Club), „akcesoriów dziecięcych”, „zabawek” ,”kosmetyków” oraz „elektroniki”. W Grupie Smyk zauważono sukcesywny wzrost udziału marek własnych w strukturze sprzedaży (głównie na rynku niemieckim).
W II kwartale 2014 r. Grupa EM&F kontynuowała również pozytywny trend wzrostu marży brutto, która zwiększyła się do 44,4% w porównaniu do 43% w analogicznym okresie 2013 r.
*
Działalność kontynuowana Grupy EM&F w 2013 r. obejmowała wyniki wypracowanie przez sklepy marki River Island do daty przeniesienia operacji sklepów do spółek joint venture, prowadzonych w partnerstwie z marką River Island. W wyniku przeniesienia sklepów do odrębnych spółek, poza Grupę EM&F, wyniki w I połowie 2014 r. w poszczególnych kategoriach przychodów, marży brutto i kosztów nie uwzględniają operacji sklepów marki River Island.
Tagi: