Marka Apple przez ponad 3 lata zajmowała pierwsze miejsce w rankingu 100 top BrandZ. W 2014 roku jej wartość spadła o ponad 20 % - wynosi 147, 88 mld $. Dla porównania wartość marki Google szacuje się na ponad 159 mld $, co oznacza sukcesywny wzrost o 40 % każdego roku. Na wyraźny wzrost wartości Google wpływ miały przede wszystkim nowoczesne technologiczne rozwiązania, które marka wprowadziła w tym roku – Project Loon czy Google Glass.
– Google stało się bardzo innowacyjną marka, która w tym roku wprowadziła projekt Google Glass, inwestowała również w badania nad sztuczną inteligencją – powiedział Benoit Tranzer, dyrektor regionalny zarządzający Millward Brown w Europie. –
Wszystkie te działania są wyraźnym sygnałem rosnącej wartości Google – dodaje.
Na pozostałych miejscach 100 top BrandZ znalazły się takie marki jak IBM, Microsoft, McDonald′s, Coca-Cola, Visa, Marlboro i Amazon.com.
Raport 100 top BrandZ ocenia marki obliczając ich wartość finansową uwzględniając wkład pieniężny firmy. Wyróżnienie oceną przyznawane jest za „ wyjątkowość, umiejętność wyróżnienia się z tłumu, kreowanie potrzeb klientów i pielęgnowanie z nimi więzi”.
Tagi: