GK Monnari Trade SA: Najlepsze półrocze w historii

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-08-21 | 14:05
Grupa Kapitałowa Monnari Trade SA w I półroczu 2014 r. zwiększyła sprzedaż w stosunku do lat ubiegłych oraz znacząco poprawiła efektywność działalności. W okresie I półrocza 2014 r. spółka odnotowała wzrost przychodów o 13, 8 mln zł, co stanowi wzrost o 22,13%, z osiągniętych 62,7 mln zł w I półroczu 2013 r. do 76,6 mln zł w analogicznym okresie 2014 r.
Grupa w bieżącym roku pozytywnie zakończyła I kwartał, generując zysk na poziomie 6,1 mln zł, co stanowi ponad pięciokrotny wzrost w relacji do analogicznego okresu 2013 r. W odniesieniu do II kwartału br., Grupa wykorzystała w pełni poprawiającą się koniunkturę i w pierwszej marży sprzedała dużą część kolekcji, co pozwoliło zakończyć II kwartał zyskiem netto w wysokości 6,4 mln zł, co stanowi wzrost o 44,64% w relacji do analogicznego okresu 2013 r. Całe I półrocze 2014 r. Grupa zakończyła z zyskiem netto na poziomie 12,5 mln zł, przy zysku w okresie porównywalnym 2013 r. w wysokości 5,5 mln zł, co oznacza wzrost o 125,41%.
Wygenerowany w I półroczu 2014 roku zysk netto jest jednym z najlepszych wyników półrocznych osiągniętych w dotychczasowej historii Monnari. Jednocześnie grupa zwiększyła marżę brutto ze sprzedaży (zyskowności brutto sprzedaży) o 4,57 p.p. – z poziomu 55,8% w I półroczu 2013 r. do 60,3% w okresie sprawozdawczym.
Efekty te uzyskano przede wszystkim poprawiając terminowość kolekcji (wprowadzenie do dystrybucji w okresie bardziej optymalnym wobec oczekiwań klientów), dopasowując ceny detaliczne do potrzeb i możliwości klientów w okresie niepewności gospodarczej oraz utrzymując dyscyplinę kosztową. Działalności Monnari w omawianym okresie sprzyjała także poprawa sytuacji gospodarczej w kraju oraz warunki pogodowe zgodne z porami roku w polskim klimacie.
Według oceny zarządu, I półrocze 2014 roku należy ocenić pozytywnie, mimo jeszcze niełatwych uwarunkowań zewnętrznych związanych ze stopniowa poprawą ogólnej sytuacji gospodarczej. Poprawa wyników sprzedażowych, marży na sprzedaży oraz wyniku netto jest rezultatem szeregu działań podjętych w spółce, które są konsekwentnie realizowane od ponad trzech lat.

Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-11-21 do 2014-11-23

GK Monnari Trade SA: Najlepsze półrocze w historii

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.