Spółka LPP, właściciel marek Reserved, Cropp, Mohito, House i Sinsay, uruchomiła w pierwszym półroczu br. 168 sklepów o łącznej powierzchni około 85 tys. m kw., zwiększając tym samym całkowitą powierzchnię sklepów do ok. 674 tys. m kw. (1 488 sklepów), z czego za granicą 91 sklepów o powierzchni 48 tys. m kw.
W I półroczu w salonach Reserved zrealizowano sprzedaż w wysokości 1.055 200 mln zł, w placówkach Cropp 330,4 mln zł, House 269,2 mln zł, Mohito 243,4 mln zł. zaś w Sinsay 88,6 mln zł. Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych wzrosły w I półroczu 2014 roku o 1,4%, zaś w II kwartale spadły o 1,0% (z pominięciem zmian kursów walut lokalnych w krajach, gdzie działają spółki GK LPP S.A.).
Przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2014 roku wzrosły o 22,3% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, zaś zysk brutto na sprzedaży wzrósł o 25,7%.
Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu wzrosły o 25,9%, a istotny udział w tych kosztach mają wydatki ponoszone na funkcjonowanie placówek detalicznych. Łączna powierzchnia handlowa, która determinuje wysokość tych kosztów wzrosła w porównaniu z czerwcem 2013 roku o ok. 35%. Pomimo poprawy sytuacji w II kwartale, w całym I półroczu na wynik wpłynęły negatywnie ujemne różnice kursowe w wysokości 27 mln.
W efekcie, GK LPP zamknęła I półrocze 2014 roku zyskiem netto w wysokości 154,192 mln zł, tj. większym o 10,2% od zysku wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Tagi: