GK Gino Rossi: Wzrosty sprzedaży w IQ 2014 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-05-18 | 10:34
Pierwszy kwartał tego roku był bardzo korzystny pod względem sprzedaży dla Grupy Kapitałowej Gino Rossi. Skonsolidowane przychody Grupy wzrosły o 17% w porównaniu rok do roku. Sprzedaż detaliczna marki Simple CP była wyższa o 18%, a Gino Rossi o 37% w porównaniu do IQ 2013 r.
- Wysoki poziom sprzedaży nowych kolekcji wiosna-lato 2014 Gino Rossi i Simple CP, potwierdza, że nasze kolekcje są dobrze przygotowane i wyróżniają się na tle rynku. Ponadto wykonana przez nas praca w obszarze zarządzania kolekcją i jakości obsługi w sklepach przynosi kolejne efekty - komentuje zarząd spółki.
Po analizie sprzedaży Gino Rossi w poszczególnych miesiącach pierwszego kwartału, widać jak duże zmiany zaszły w funkcjonowania firmy od rozpoczęcia restrukturyzacji. W marcu sprzedaż detaliczna Gino Rossi wzrosła o 77% w porównaniu rok do roku. Dynamiczne rosła sprzedaż detaliczna Gino Rossi w styczniu i lutym 2014. W pierwszym kwartale sprzedaż detaliczna w salonach marki Simple CP była na stabilnym poziomie. W styczniu zanotowano wprawdzie spadek sprzedaży w salonach Simple CP, który był spowodowany niskim stanem zapasów kolekcji jesienno-zimowej. Obniżenie stanu zapasu było jednym z celów dla spółki Simple na 2013 rok i zostało zrealizowane z sukcesem. Zapas towarów w spółce Simple na koniec 2013 roku, w porównaniu do stanu zapasów na koniec 2012 roku, został zmniejszony o 32%. Warto także podkreślić, że w pierwszym kwartale tego roku zrealizowano wyższą o około 8 p.p. marżę procentową w sprzedaży detalicznej marki Simple CP, niż w pierwszym kwartale 2013 roku.
- Po wynikach sprzedaży w kwietniu tego roku widzimy, że kolekcja wiosna-lato Simple CP sprzedaje się bardzo dobrze. Wzrost sprzedaży Simple CP o 18% w kwietniu jest wyjątkowy w porównaniu do poziomów sprzedaży w poprzednich miesiącach. Pracujemy nad tym, aby kontynuować tę korzystną tendencję w kolejnych miesiącach - stwierdza zarząd spółki. - Bardzo zadowoleni jesteśmy z poprawy wyników sprzedaży, ale jeszcze ważniejsza jest dla nas poprawa marży procentowej na sprzedaży oraz zysku na sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku. Podwyższenie poziomu rentowności i zyskowności Grupy Gino Rossi jest dla nas jednym z kluczowych celów, które konsekwentnie realizujemy - dodaje.
W pierwszym kwartale 2014 roku skonsolidowana marża brutto (bez sprzedaży komponentów w spółce Simple) wzrosła do 47% wobec 43,6% marży brutto wypracowanej w 1Q 2013 roku. Natomiast skonsolidowany zysk ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2014 roku wzrósł do 1,7 mln zł wobec straty na poziomie -0,4 mln zł w tym samym kwartale roku ubiegłego.
W sprawozdaniu za pierwszy kwartał tego roku koszty finansowe są na wyższym poziomie niż w pierwszym kwartale 2013 roku. Wzrost ten jest przejściowy i wynika z prowadzonej restrukturyzacji zadłużenia Grupy Gino Rossi. Efekty tych działań pojawiły się już w 2013 roku. Przeorganizowano strukturę długu Grupy poprzez redukcję zadłużenia w bankach i rozwiązanie umowy standstill oraz pozyskano dodatkowe finansowanie z emisji obligacji. W kolejnych kwartałach koszty finansowe będą redukowane ze względu na prowadzone dalsze działania mające na celu obniżenie kosztów obsługi zadłużenia odsetkowego Grupy. - Między innymi, jesteśmy obecnie w trakcie pozyskania tańszego finansowania zamieniającego krótkoterminowe kredyty aktualnie posiadane przez Grupę. Finansowanie będzie pochodziło z emisji obligacji lub kredytu pozyskanego na lepszych warunkach niż dotychczas - informuje zarząd spółki.
Pierwszy kwartał tego roku GK Gino Rossi zakończyła zyskiem netto na poziomie 186 tys. zł. Natomiast w ubiegłym roku strata netto wyniosła w pierwszym kwartale blisko -1,4 mln zł.
Istotnym zdarzeniem w pierwszym kwartale było przyspieszenie terminu uzyskania pełnej zdolności operacyjnej przez nowy zakład produkcji obuwia w Słupsku. Pierwotnie planowano przystosowanie nowego zakładu do standardów produkcji obowiązujących w Gino Rossi do końca czerwca tego roku. Ostatecznie wszystkie zmiany organizacyjne w przejętym zakładzie udało się zakończyć już na koniec marca. Pod koniec 2013 roku zdecydowano o rozwoju mocy produkcyjnych. W tym celu zakupiono zakład produkcyjny w okolicy Słupska, gdzie Gino Rossi posiada już fabrykę obuwia. Pierwszy zakład ma moce produkcyjne na poziomie 220-240 tys. par rocznie. Nowy zakład będzie produkował ok. 150-160 tys. par rocznie, czyli łącznie roczne moce produkcyjne wynoszą ok. 400 tys. par obuwia.
Tagi:
Oceń artykuł:

GK Gino Rossi: Wzrosty sprzedaży w IQ 2014 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.