Pierwszy kwartał tego roku był bardzo korzystny pod względem sprzedaży dla Grupy Kapitałowej Gino Rossi. Skonsolidowane przychody Grupy wzrosły o 17% w porównaniu rok do roku. Sprzedaż detaliczna marki Simple CP była wyższa o 18%, a Gino Rossi o 37% w porównaniu do IQ 2013 r.
-
Wysoki poziom sprzedaży nowych kolekcji wiosna-lato 2014 Gino Rossi i Simple CP, potwierdza, że nasze kolekcje są dobrze przygotowane i wyróżniają się na tle rynku. Ponadto wykonana przez nas praca w obszarze zarządzania kolekcją i jakości obsługi w sklepach przynosi kolejne efekty - komentuje zarząd spółki.
Po analizie sprzedaży Gino Rossi w poszczególnych miesiącach pierwszego kwartału, widać jak duże zmiany zaszły w funkcjonowania firmy od rozpoczęcia restrukturyzacji. W marcu sprzedaż detaliczna Gino Rossi wzrosła o 77% w porównaniu rok do roku. Dynamiczne rosła sprzedaż detaliczna Gino Rossi w styczniu i lutym 2014. W pierwszym kwartale sprzedaż detaliczna w salonach marki Simple CP była na stabilnym poziomie. W styczniu zanotowano wprawdzie spadek sprzedaży w salonach Simple CP, który był spowodowany niskim stanem zapasów kolekcji jesienno-zimowej. Obniżenie stanu zapasu było jednym z celów dla spółki Simple na 2013 rok i zostało zrealizowane z sukcesem. Zapas towarów w spółce Simple na koniec 2013 roku, w porównaniu do stanu zapasów na koniec 2012 roku, został zmniejszony o 32%. Warto także podkreślić, że w pierwszym kwartale tego roku zrealizowano wyższą o około 8 p.p. marżę procentową w sprzedaży detalicznej marki Simple CP, niż w pierwszym kwartale 2013 roku.
-
Po wynikach sprzedaży w kwietniu tego roku widzimy, że kolekcja wiosna-lato Simple CP sprzedaje się bardzo dobrze. Wzrost sprzedaży Simple CP o 18% w kwietniu jest wyjątkowy w porównaniu do poziomów sprzedaży w poprzednich miesiącach. Pracujemy nad tym, aby kontynuować tę korzystną tendencję w kolejnych miesiącach - stwierdza zarząd spółki. -
Bardzo zadowoleni jesteśmy z poprawy wyników sprzedaży, ale jeszcze ważniejsza jest dla nas poprawa marży procentowej na sprzedaży oraz zysku na sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku. Podwyższenie poziomu rentowności i zyskowności Grupy Gino Rossi jest dla nas jednym z kluczowych celów, które konsekwentnie realizujemy - dodaje.
W pierwszym kwartale 2014 roku skonsolidowana marża brutto (bez sprzedaży komponentów w spółce Simple) wzrosła do 47% wobec 43,6% marży brutto wypracowanej w 1Q 2013 roku. Natomiast skonsolidowany zysk ze sprzedaży w pierwszym kwartale 2014 roku wzrósł do 1,7 mln zł wobec straty na poziomie -0,4 mln zł w tym samym kwartale roku ubiegłego.
W sprawozdaniu za pierwszy kwartał tego roku koszty finansowe są na wyższym poziomie niż w pierwszym kwartale 2013 roku. Wzrost ten jest przejściowy i wynika z prowadzonej restrukturyzacji zadłużenia Grupy Gino Rossi. Efekty tych działań pojawiły się już w 2013 roku. Przeorganizowano strukturę długu Grupy poprzez redukcję zadłużenia w bankach i rozwiązanie umowy standstill oraz pozyskano dodatkowe finansowanie z emisji obligacji. W kolejnych kwartałach koszty finansowe będą redukowane ze względu na prowadzone dalsze działania mające na celu obniżenie kosztów obsługi zadłużenia odsetkowego Grupy. -
Między innymi, jesteśmy obecnie w trakcie pozyskania tańszego finansowania zamieniającego krótkoterminowe kredyty aktualnie posiadane przez Grupę. Finansowanie będzie pochodziło z emisji obligacji lub kredytu pozyskanego na lepszych warunkach niż dotychczas - informuje zarząd spółki.
Pierwszy kwartał tego roku GK Gino Rossi zakończyła zyskiem netto na poziomie 186 tys. zł. Natomiast w ubiegłym roku strata netto wyniosła w pierwszym kwartale blisko -1,4 mln zł.
Istotnym zdarzeniem w pierwszym kwartale było przyspieszenie terminu uzyskania pełnej zdolności operacyjnej przez nowy zakład produkcji obuwia w Słupsku. Pierwotnie planowano przystosowanie nowego zakładu do standardów produkcji obowiązujących w Gino Rossi do końca czerwca tego roku. Ostatecznie wszystkie zmiany organizacyjne w przejętym zakładzie udało się zakończyć już na koniec marca. Pod koniec 2013 roku zdecydowano o rozwoju mocy produkcyjnych. W tym celu zakupiono zakład produkcyjny w okolicy Słupska, gdzie Gino Rossi posiada już fabrykę obuwia. Pierwszy zakład ma moce produkcyjne na poziomie 220-240 tys. par rocznie. Nowy zakład będzie produkował ok. 150-160 tys. par rocznie, czyli łącznie roczne moce produkcyjne wynoszą ok. 400 tys. par obuwia.
Tagi: