Narastająco za okres trzech kwartałów 2015 roku, skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Gino Rossi wzrosły o prawie 5% do poziomu 201,9 mln zł. W trzecim kwartale br. sprzedaż skonsolidowana Grupy Gino Rossi wyniosła 65,5 mln zł, wobec 67,7 mln zł w trzecim kwartale 2014 roku.
Marża brutto na sprzedaży, z wyłączeniem sprzedaży komponentów w spółce Simple CP, po trzech kwartałach 2015 roku jest na poziomie zbliżonym (niższa o 1,5 p.p.) do poziomu marży brutto po trzech kwartałach ubiegłego roku. W czwartym kwartale możliwa jest poprawa marży, ponieważ dla kolekcji jesień-zima 2015 marża wyjściowa (tzw. intake, czyli przed rabatami) była w tym roku wyższa niż w zeszłym roku i powinna mieć pozytywne przełożenie na poziom generowanej marży brutto na sprzedaży i marżę EBITDA.
Po trzech kwartałach 2015 roku Grupa Gino Rossi wypracowała na poziomie wyniku operacyjnego (EBIT) 6,4 mln zł, a wynik EBITDA wyniósł prawie 11 mln zł. Wynik netto Grupy Gino Rossi po trzech kwartałach 2015 r. wyniósł 1,8 mln zł, wobec 2,7 mln zł zysku netto w po trzech kwartałach ubiegłego roku.
Zgodnie z założeniami, Grupa Gino Rossi zmniejszyła poziom zapasu na koniec trzeciego kwartału tego roku w stosunku do końca roku 2014, co udało się osiągnąć dzięki umiejętnie przeprowadzonej polityce zarządzania towarem w obu markach. -
Kontrola poziomu zapasów jest dla nas priorytetem i wraz z przyjętą polityką zmniejszenia zobowiązań ma na celu znaczną poprawę przepływów pieniężnych Grupy - mówi Tomasz Malicki, prezes Gino Rossi. Zapas na koniec trzeciego kwartału br. w odniesieniu do końca drugiego kwartału br. obniżył się o wartość 4,1 mln zł, natomiast w stosunku do stanu zapasu na koniec czwartego kwartału 2014 roku obniżył się o wartość 3,2 mln zł. W tym samym czasie obroty Grupy Gino Rossi wzrosły o ponad 5%.
-
Zgodnie z planem dokonaliśmy w trzecim kwartale kolejnego ograniczenia ilości zaciąganych zobowiązań oraz zmniejszenia ilości produkcji w kooperacji na sezon jesień-zima 2015. Ograniczyliśmy produkcję na sezon jesień-zima 2015, ponieważ włączona została do bieżącej sprzedaży klasyczna część kolekcji jesień-zima 2014. W konsekwencji, poziom zobowiązań ustabilizował się i w trzecim kwartale 2015 w stosunku do trzeciego kwartału 2014 spółka zaciągnęła o 17 mln zł mniej zobowiązań handlowych, co w kolejnych okresach powinno wpłynąć na poprawę przepływów z działalności operacyjnej - podsumowuje Tomasz Malicki.
Obecnie sieć sprzedaży liczy 83 salony Gino Rossi w Polsce, 7 sklepów franczyzowych w krajach bałtyckich oraz 3 sklepy w Czechach i 1 na Słowacji. Marka Simple CP posiada w Polsce 59 salonów sprzedaży i 1 salon w Wilnie.
-
W ramach reorganizacji zagranicznej sieci sprzedaży zamierzamy zamknąć w przyszłym roku nierentowne sklepy Gino Rossi w Niemczech i skupić się na rozwoju w regionie Europy Środkowej i krajach bałtyckich - komentuje prezes Gino Rossi. -
Przeprowadziliśmy także proces reorganizacji naszego kanału sprzedaży e-commerce. Wprowadzone zmiany zmniejszą koszty prowadzenia sprzedaży online oraz powinny przyczynić się do zwiększenia obrotów w tym kanale - dodaje. -
Sprzedaż online jest w mojej ocenie bardzo perspektywiczna, a wartość sprzedaży online naszych marek rośnie w tempie dwucyfrowym. Szacujemy, że w tym roku sprzedaż w internetowym kanale dystrybucji zwiększymy o 40-50% w porównaniu do ubiegłego roku - przewiduje Tomasz Malicki.
Tagi: