W Słupsku znajduje się główna siedziba spółki Gino Rossi S.A. oraz fabryka, gdzie produkowana jest większość butów marki Gino Rossi. Kolekcja jest uzupełniana także damskimi i męskimi wzorami importowanymi od zaprzyjaźnionych dostawców z Włoch. Gino Rossi jako jeden z największych pracodawców w regionie, zamierza kształcić potencjalnych pracowników, uruchamiając w tym roku nabór do klasy obuwniczej.
Gino Rossi zdaje sobie sprawę, że nowoczesny i odpowiedzialny biznes poszukuje synergii pomiędzy ekonomicznym, środowiskowym i społecznym aspektem funkcjonowania firmy, budując kompleksową strategię rozwoju firmy w oparciu o założenia społeczną odpowiedzialność biznesu (z ang. CSR – Corporate Social Responsibility). Działania prowadzone na rzecz CSR prowadzą do osiągania szeregu celów takich jak: bardziej zintegrowane rynki pracy, zwiększanie spójności społecznej, a także wzrost innowacyjności, co zapewnienia solidne podstawy przyszłego stabilnego rozwoju. Jest to szansa dla biznesu znalezienia nowych przewag konkurencyjnych, płynących z lepszego wykorzystania zasobów. Według tego podejścia, bycie odpowiedzialnym nie oznacza tylko spełniania przez organizacje przedsiębiorstwa wszystkich wymogów formalnych i prawnych, ale również zwiększone inwestycje w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska i relacje z interesariuszami, którzy mogą mieć faktyczny wpływ na efektywność działalności gospodarczej tych organizacji oraz ich innowacyjność. Zatem wydatki tego rodzaju należy traktować jako inwestycję i źródło innowacji, a nie jako koszt, podobnie jak w przypadku zarządzania jakością.
Działając według tych kryteriów, Gino Rossi wraz z Zespołem Szkół Mechanicznych i Logistycznych im. Tadeusza Tańskiego w Słupsku uruchamia w tym roku nabór do klasy obuwniczej. Będzie ona działać pod patronatem firmy, która zapewni wykwalifikowaną kadrę naukową oraz praktyki, a uczniowie po skończonej nauce znajdą zatrudnienie w zakładzie produkcyjnym. Kierunek jest niezwykle atrakcyjny dla młodych absolwentów ze względu na lokalny rynek pracy oraz unikalny profil nauczania.
Gino Rossi wierzy, że siła marki to ludzie, dlatego zawsze inwestuję w nich to co najlepsze. A wiedza i praktyka absolwenta to największe atuty jakie wynosi każdy po okresie nauczania ze szkoły, dająca mu pewny start w dorosłość i samodzielność.
Obecnie firma Gino Rossi zatrudnia ponad 800 osób, dysponuje szeroko rozbudowaną siecią sprzedaży z ponad 70 salonami firmowymi i 26 za granicą (między innymi w Berlinie, Pradze, Kaliningradzie), a także 10 sklepami outletowymi.
Tagi: