W okresie niespełna roku działalności poziom komercjalizacji Galerii Katowickiej wzrósł z 92 do 95 proc. Według prognoz zarządu, do końca pierwszego kwartału 2015 wartość ta będzie jeszcze większa. Przebudowa miasta, utrudnienia w ruchu pieszym i samochodowym, wreszcie okres wakacyjny i odpływ ludzi nie wpłynęły znacząco na wyniki inwestycji zlokalizowanej w samym centrum 2 milionowej aglomeracji. Od momentu otwarcia galerię odwiedziło już ponad 11 mln klientów.
Funkcjonowanie Galerii Katowickiej w centrum Katowic spowodowało również ożywienie ruchu pieszych w tej części miasta. Z badań przeprowadzonych przez Galerię wynika, że w jeden dzień – 12 września br. w pobliżu Galerii przemieściło się ponad 75 tys. osób. To o około 33 proc. więcej względem kwietnia 2013 r., kiedy takie badanie wykonano po raz pierwszy. Liczenie użytkowników centrum Katowic prowadzono w godzinach 7-18, w kilku punktach miasta, m.in. na ulicach Mickiewicza, Słowackiego, 3 Maja, Młyńskiej, Stawowej oraz placach Szewczyka i Andrzeja.
Od rozpoczęcia działalności, Galeria Katowicka kładzie nacisk przede wszystkim na wygodę zakupów, szybkość i łatwość przemieszczania się pomiędzy piętrami oraz parkingiem i galerią – bez konieczności pokonywania dużych odległości. Na najbliższe miesiące zapowiadane jest także pojawienie się nowych marek z wielkopowierzchniowymi sklepami, które będą unikalne w skali regionu.
Na terenie Galerii Katowickiej wprowadzono nietypowe dla obiektów komercyjnych przestrzenie, jak np. Pracownia Kreatywna – strefa co-workingu, czyli do pracy, realizacji twórczych projektów, prowadzenia warsztatów czy prezentacji. Już wkrótce będzie funkcjonować zarówno jako przestrzeń otwarta dla każdego, ale także na użytek komercyjny – jako doskonale zlokalizowane, prestiżowe miejsce prowadzenia szkoleń z wygodnym parkingiem i ciekawą ofertą narzędzi do pracy oraz ofertą cateringową.
W Galerii Katowickiej sprawdza się też inna inicjatywa – idea pop-up store, popularna szczególnie na Wyspach Brytyjskich polegająca na udostępnieniu przestrzeni młodym twórczym i innowacyjnym projektantom lub przedsiębiorcom, którzy dzięki takiemu miejscu mogą dotrzeć ze swoimi pomysłami do dużej grupy potencjalnych klientów oraz inwestorów.
Galeria Katowicka, zlokalizowana w ścisłym centrum miasta, zaczęła wydawać własną life-stylową gazetę „Katowicka”, która oprócz mówienia o trendach i inspiracjach, porusza również ważne kwestie dotyczące regionu, kultury, sztuki i bieżących wydarzeń. Galeria Katowicka, jako jedna z pierwszych w kraju, wprowadziła również aplikację mobilną z funkcją nawigacji po obiekcie.
Budowa zintegrowanego kompleksu, łączącego 5-poziomową galerię handlową z 2-poziomwym parkingiem, nowy dworzec PKP oraz podziemny dworzec autobusowy zrealizowana przez Meyer Bergman, NEINVER oraz PKP, kosztowała blisko 1 miliard złotych i była jedną z największych inwestycji infrastrukturalnych w regionie. Miejsce pracy w Galerii znalazło ok. tysiąca osób.
Prestiżowe wyróżnienia i tytuły jak m.in.: Prime Property Prize 2013, Retail Development of the Year, Eurobuild Awards 2013 i podwójne CEEQA Awards2014, Top Inwestycji Komercyjnej w Przestrzeni Miejskiej, Budowa Roku 2013, świadczą o znaczeniu tego miejsca na europejskiej mapie obiektów komercyjnych.
Aktualnie portfel najemców Galerii Katowickiej tworzą m.in. takie marki jak: Peek & Cloppenburg – multibrandowy salon z odzieżą renomowanych marek np. Ralph Lauren, Hugo Boss, Calvin Klein, Armani, Dolce&Gabbana i innych, także własnych marek, Helly Hansen – jedyny w Polsce sklep norweskiej firmy produkującej odzież i akcesoria sportowe, Samsung Saturn Store – pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce, opierająca się na synergii dwóch uznanych marek, sklep dedykowany pasjonatom nowoczesnych technologii oraz jedyne na Śląsku: Pijalnia Czekolady E. Wedel, flagowy salon amerykańskiej marki kosmetycznej Estee Lauder, a także ulubionej marki makijażystów – M∙A∙C.