Galeria Katowicka - od roku w centrum miasta

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-09-19 | 15:00
Galeria Katowicka, nagrodzona 7 najważniejszymi nagrodami rynku nieruchomości komercyjnych w kraju i za granicą, podsumowuje pierwszy rok działalności. Próg 1 mln odwiedzających miesięcznie przekroczyła już na 2 miesiące przed swoimi 1. urodzinami. Odwiedzalność ta stale rośnie.
W okresie niespełna roku działalności poziom komercjalizacji Galerii Katowickiej wzrósł z 92 do 95 proc. Według prognoz zarządu, do końca pierwszego kwartału 2015 wartość ta będzie jeszcze większa. Przebudowa miasta, utrudnienia w ruchu pieszym i samochodowym, wreszcie okres wakacyjny i odpływ ludzi nie wpłynęły znacząco na wyniki inwestycji zlokalizowanej w samym centrum 2 milionowej aglomeracji. Od momentu otwarcia galerię odwiedziło już ponad 11 mln klientów.
Funkcjonowanie Galerii Katowickiej w centrum Katowic spowodowało również ożywienie ruchu pieszych w tej części miasta. Z badań przeprowadzonych przez Galerię wynika, że w jeden dzień – 12 września br. w pobliżu Galerii przemieściło się ponad 75 tys. osób. To o około 33 proc. więcej względem kwietnia 2013 r., kiedy takie badanie wykonano po raz pierwszy. Liczenie użytkowników centrum Katowic prowadzono w godzinach 7-18, w kilku punktach miasta, m.in. na ulicach Mickiewicza, Słowackiego, 3 Maja, Młyńskiej, Stawowej oraz placach Szewczyka i Andrzeja.
Od rozpoczęcia działalności, Galeria Katowicka kładzie nacisk przede wszystkim na wygodę zakupów, szybkość i łatwość przemieszczania się pomiędzy piętrami oraz parkingiem i galerią – bez konieczności pokonywania dużych odległości. Na najbliższe miesiące zapowiadane jest także pojawienie się nowych marek z wielkopowierzchniowymi sklepami, które będą unikalne w skali regionu.
Na terenie Galerii Katowickiej wprowadzono nietypowe dla obiektów komercyjnych przestrzenie, jak np. Pracownia Kreatywna – strefa co-workingu, czyli do pracy, realizacji twórczych projektów, prowadzenia warsztatów czy prezentacji. Już wkrótce będzie funkcjonować zarówno jako przestrzeń otwarta dla każdego, ale także na użytek komercyjny – jako doskonale zlokalizowane, prestiżowe miejsce prowadzenia szkoleń z wygodnym parkingiem i ciekawą ofertą narzędzi do pracy oraz ofertą cateringową.
W Galerii Katowickiej sprawdza się też inna inicjatywa – idea pop-up store, popularna szczególnie na Wyspach Brytyjskich polegająca na udostępnieniu przestrzeni młodym twórczym i innowacyjnym projektantom lub przedsiębiorcom, którzy dzięki takiemu miejscu mogą dotrzeć ze swoimi pomysłami do dużej grupy potencjalnych klientów oraz inwestorów.
Galeria Katowicka, zlokalizowana w ścisłym centrum miasta, zaczęła wydawać własną life-stylową gazetę „Katowicka”, która oprócz mówienia o trendach i inspiracjach, porusza również ważne kwestie dotyczące regionu, kultury, sztuki i bieżących wydarzeń. Galeria Katowicka, jako jedna z pierwszych w kraju, wprowadziła również aplikację mobilną z funkcją nawigacji po obiekcie.
Budowa zintegrowanego kompleksu, łączącego 5-poziomową galerię handlową z 2-poziomwym parkingiem, nowy dworzec PKP oraz podziemny dworzec autobusowy zrealizowana przez Meyer Bergman, NEINVER oraz PKP, kosztowała blisko 1 miliard złotych i była jedną z największych inwestycji infrastrukturalnych w regionie. Miejsce pracy w Galerii znalazło ok. tysiąca osób.
Prestiżowe wyróżnienia i tytuły jak m.in.: Prime Property Prize 2013, Retail Development of the Year, Eurobuild Awards 2013 i podwójne CEEQA Awards2014, Top Inwestycji Komercyjnej w Przestrzeni Miejskiej, Budowa Roku 2013, świadczą o znaczeniu tego miejsca na europejskiej mapie obiektów komercyjnych.
Aktualnie portfel najemców Galerii Katowickiej tworzą m.in. takie marki jak: Peek & Cloppenburg – multibrandowy salon z odzieżą renomowanych marek np. Ralph Lauren, Hugo Boss, Calvin Klein, Armani, Dolce&Gabbana i innych, także własnych marek, Helly Hansen – jedyny w Polsce sklep norweskiej firmy produkującej odzież i akcesoria sportowe, Samsung Saturn Store – pierwsza tego typu inicjatywa w Polsce, opierająca się na synergii dwóch uznanych marek, sklep dedykowany pasjonatom nowoczesnych technologii oraz jedyne na Śląsku: Pijalnia Czekolady E. Wedel, flagowy salon amerykańskiej marki kosmetycznej Estee Lauder, a także ulubionej marki makijażystów – M∙A∙C.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-12-21 do 2014-12-21

Galeria Katowicka - od roku w centrum miasta

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.