Galeria Jurajska: Lokalne galerie rosną w siłę

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-06-18 | 12:35
Ponad 6 milionów klientów odwiedziło w 2013 roku Galerię Jurajską w Częstochowie. Centra handlowe znajdujące się poza miastami wojewódzkimi stają się coraz popularniejsze, nie tylko wśród klientów, ale także najemców. Powód - zamiast konkurować z gigantami, budują one własny rynek, zatrzymując klientów w swoim mieście.
Częstochowa lepsza od Katowic?
Nie tylko galerie w Warszawie, Katowicach, Krakowie czy Łodzi przyciągają dziś miliony kupujących. Coraz częściej robią to także lokalne centra handlowe, działające w mniejszych miastach. Tak też jest w przypadku Galerii Jurajskiej w Częstochowie, która leży pomiędzy Katowicami a Łodzią. Centrum handlowe z roku na rok odnotowuje rosnącą liczbę klientów, przede wszystkim z rynku lokalnego.
- J eszcze do niedawna Galeria Jurajska była dla części klientów z lokalnego rynku drugim wyborem. Wybierał on raczej pomiędzy dużymi galeriami w Łodzi czy Katowicach. Dziś w pierwszej kolejności wybór pada na Galerię Jurajską. Wpływ na to miało przede wszystkim przyciągnięcie do centrum najemców, którzy obecni są zarówno w galeriach w Katowicach, jak i Łodzi, ale także rosnąca od 5 lat pozycja galerii w regionie – mówi Piotr Myszka, dyrektor Galerii Jurajskiej.
Efekt - aż 58 proc. mieszkańców północnej części województwa śląskiego deklaruje dziś, ze Galeria Jurajska jest najczęściej odwiedzanym przez nich obiektem w okolicy. Centra handlowe w Katowicach i Łodzi odwiedza odpowiednio 7 proc. i 3 proc. – wynika z analiz ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej.
Lokalnie nr 1
Skąd ta popularność? – Galeria od 5 lat sukcesywnie buduje swoją pozycję i format centrum handlowego, które ma kojarzyć się z modą i rozrywką, stając się alternatywą dla obiektów z szeroką ofertą, ale oddalonych o 70 km. Udaje się to dzięki odpowiednio dobieranej i stale modyfikowanej ofercie handlowej. Dziś składają się na nią marki odzieżowe – sieciowe i te z wyższej półki, strefa rozrywki z kinem, zróżnicowany food court oraz coś charakterystycznego dla Galerii Jurajskiej – obecność lokalnych najemców, których powierzchnia stanowi około 5 proc. powierzchni handlowej – mówi Piotr Myszka.
I za to – zdaniem przedstawicieli galerii - mieszkańcy powiatów znajdujących się w otoczeniu centrum polubili Jurajską. Dziś aż 30 proc. zalicza ją do ulubionych. W 6 na 10 powiatach sąsiadujących z Częstochową galeria jest najczęściej wybieranym centrum handlowym. W 4 pozostałych, najbardziej oddalonych od Częstochowy, zajmuje ona 2 lub 3 miejsce. W samej Częstochowie aż 71 proc. mieszkańców wybiera w pierwszej kolejności Galerię Jurajską.
„Centrum dla ludzi”
- Ale nie tylko dobór najemców miał wpływ na umocnienie pozycji Galerii Jurajskiej na lokalnym rynku – przekonuje Violetta Dziubin, marketing manager centrum. – Kluczowe stało się zbudowanie relacji z mieszkańcami, czyli stworzenie centrum dla ludzi, w którym mają oni kontakt z rozrywką, kulturą, zdrowiem czy sztuką – mówi.
I dodaje: - Możliwe to stało się dzięki zaangażowaniu lokalnych instytucji, firm, fundacji i stowarzyszeń w kalendarz imprez. Tym samym centrum stało się nie tylko miejscem, w którym się kupuje, ale także instytucją, która promuje i wspiera mieszkańców w ich projektach. To z kolei przełożyło się bezpośrednio na odwiedzalność i na rozpoznawalność galerii, a przede wszystkim na przyjazny wizerunek centrum uczestniczącego w życiu lokalnej społeczności – ocenia Violetta Dziubin.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-09-20 do 2014-09-21

Galeria Jurajska: Lokalne galerie rosną w siłę

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.