Galeria Jurajska: Coraz więcej czasu spędzamy w galeriach handlowych

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-10-31 | 17:36
2 godziny, 25 minut - tyle średnio Polacy poświęcają na zakupy w galeriach handlowych, podczas jednorazowego wypadu - podaje w swoich badaniach ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej. W ciągu ostatnich 5 lat ten czas niemal się podwoił. Powód - kupujemy coraz więcej, polubiliśmy także galeryjne „czasopochłaniacze”, zmienił się także sam klient galerii.
Lubimy restauracje i kawiarnie
Coraz więcej czasu jesteśmy także skłonni poświęcić na wizytę w galeriach handlowych. Podczas, kiedy jeszcze 5 lat temu preferowaliśmy szybkie i konkretne zakupy, dziś gotowi jesteśmy je robić prawie 3 godziny. Skąd ten trend?
- Czas spędzony w galeriach rozciąga się, bo poszerzamy swój krąg zainteresowań ofertą galerii handlowych. Kiedyś koncentrowaliśmy się tylko na kupnie jedzenia, butów, ubrań czy kosmetyków, dziś dokładamy do tego wizyty w restauracji, kinie, kawiarni, czy salonie fryzjerskim, które pochłaniają znacznie więcej czasu. Znajduje to odzwierciedlenie m.in. w rosnących wydatkach w tego typu miejscach - mówi Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.
Już dziś średnie miesięczne wydatki Polaków w centrach handlowych sięgają aż 714 zł. Tradycyjnie najwięcej wydajemy na jedzenie - średnio 570 zł i ubrania - 435 zł. Nowością są natomiast rosnące wydatki w miejscach, które pochłaniają nam większość czasu spędzonego w galerii. Aż 115 zł Polacy wydają już w restauracjach i kawiarniach w centrach handlowych i 112 zł na rozrywkę np. kino.
Oglądamy, ale i kupujemy, dużo
Ale za wydłużającym się czasem stoją także inne powody. Zmienia się nasze podejście do kupowania.
- Do niedawna w galeriach handlowych królował klient z konkretnym nastawieniem, który odwiedzał kilka sklepów w celu zakupu konkretnej rzeczy i po 30 minutach, maksymalnie godzinie opuszczał galerię - mówi Katarzyna Korpak. - Dziś ten klient pozwala sobie coraz częściej na wielogodzinne wypady do galerii, najczęściej z nastawieniem, że może znajdzie coś ciekawego dla siebie. Takie zachowanie konsumenta znacznie wydłuża dziś czas, jaki gotów jest on poświęcić na kupowanie - dodaje.
I faktycznie, aż 58 proc. klientów odwiedza centra handlowe bez sprecyzowanych planów zakupowych. Zadaniowcy, którzy wybierają się na zakupy z ustalonym celem i budżetem stanowią dziś tylko 42 proc. robiących zakupy w centrach handlowych. Obserwuje się natomiast rosnący odsetek klienta rozrywkowego. Już dziś stanowi on aż 21 proc. robiących zakupy w galeriach.
- Klient zadaniowy staje się powoli ginącym gatunkiem, dziś na scenę wkracza klient rozrywkowy. Traktuje on galerię całościowo, jako miejsce do szybkich zakupów, ale także, jako miejsce do spędzania czasu. Nie stroni więc on od kupowania ubrań, jedzenia, ale także od korzystania z oferty rozrywkowej i restauracyjnej galerii. Wydaje przy tym zdecydowanie więcej niż klient zadaniowy - mówi Katarzyna Korpak.
Sporo wydaje, ale jest wyzwaniem
Porównując - wydatki zadaniowca to dziś średnio 705 zł, podczas kiedy klient rozrywkowy wydaje 765 zł. Dla samych galerii handlowych nowy klient jest także sporym wyzwaniem, bo oczekuje on od centrum znacznie bardziej urozmaiconego portfolio najemców.
- Klient gotowy spędzić w galerii 2-3 godzin oczekuje czegoś więcej niż sklepów odzieżowych i operatora spożywczego. Wymaga on od centrum handlowego dobrze rozbudowanej oferty restauracyjnej i kawiarnianej, rozbudowanej oferty usługowej i rozrywkowej, ale także galerii, która jest bardzo elastyczna i potrafi w szybki sposób dopasować się do rosnących wymagań rozrywkowego klienta - mówi.
Tagi:
Oceń artykuł:

Galeria Jurajska: Coraz więcej czasu spędzamy w galeriach handlowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.