Jak wynika z badań agencji ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej w
Częstochowie, aż 43% klientów polskich centrów handlowych stanowią już
mężczyźni. W ocenie przedstawicieli rynku retail mężczyzna to bardzo
dobry i konkretny konsument - typ zadaniowca, podejmującego zdecydowane
decyzje zakupowe. To również konsument, który stawia galeriom bardzo
wysokie wymagania.
-
Panowie wymagają, aby oferta galerii
była szeroka i jeśli już wybierają się na samodzielne zakupy do galerii,
to tylko do takiej, która jest im to w stanie zapewnić. Liczy się dla
nich zróżnicowanie sklepów. Pod dachem galerii lubią mieć wszystkie
swoje ulubione marki odzieżowe - ocenia Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.
Kompaktowość
męskiej oferty opłaca się galerii handlowej. Mężczyzna na zakupach
wydaje średnio od 705 złotych do 765 zł w skali miesiąca. Dla
porównania, według ARC Rynek i Opinii dla Galerii Jurajskiej, całkowita
średnia wydatków miesięcznych Polaków w galeriach to 714 zł. Głównym
celem wizyt mężczyzn w galeriach są przede wszystkim zakupy ubrań, butów
i dodatków, następnie elektroniki.
W Galerii Jurajskiej, która
zleciła ARC Rynek i Opinia badania, popularnością wśród panów w
pierwszej kolejności cieszą się znane marki sieciowe mające w ofercie
ubrania dla mężczyzn m.in. H&M, Zara, Reserved czy C&A, jak
również koncepty w 100% dedykowane mężczyznom m.in. Vistula, Wólczanka,
Bytom, Pawo, Giacomo Conti, Lavard, czy rozwijająca się ostatnio sieć
marki Kubenz.
Panowie chętnie także sięgają po ofertę
zagranicznych marek z wyższej półki m.in. TruTrussardi, Pierre Cardin,
Massimo Dutti czy Strellson, a także po ofertę najemców sportowych m.in.
4F, Sizeer, adidas, Nike czy PUMA. Jak zauważają przedstawiciele
galerii, popularne wśród mężczyzn są polskie marki, te stanowią aż 30%
męskiej oferty Galerii Jurajskiej.
-
Mężczyźni, którzy robią u
nas zakupy oczekują do Galerii Jurajskiej dostępu zarówno do marek
przystępnych cenowo, jak również do marek z wyższej półki i konceptów z
ofertą skierowaną wyłącznie do panów. Te pierwsze chętnie wybierają
nieco młodsi klienci, te drugie klienci starsi i o bardziej zasobnym
portfelu. Bez względu jednak na wiek i wydatki, panów łączy jedno - chęć
dostępu do jak najszerszej oferty i możliwie najbardziej zróżnicowanej,
odpowiadającej różnym gustom i oczekiwaniom - mówi Katarzyna Korpak.
Ale
nie tylko szeroka i zróżnicowana oferta modowa jest magnesem na
mężczyzn. Równie ważna jest oferta elektroniki i multimediów, a także
rozrywka. Ta ostatnia istotna jest zwłaszcza dla panów, utożsamianych z
wydającym najwięcej w galeriach klientem rozrywkowym. Dziś to już co 5
klient.
-
Mężczyźni od oferty galerii oczekują coraz częściej
swoistych „czasoumilaczy”, które wydłużają wizytę w galerii handlowej,
to zjawisko również obserwujemy w naszym centrum. Myśląc o tym
konsumencie ważna staje się więc rozbudowana i zróżnicowana oferta
restauracji i kawiarni, a także obecność operatora rozrywkowego np.
kina. Mając to w zasięgu ręki, nie tylko odwiedza on częściej centrum
handlowe, ale najczęściej w towarzystwie kilku osób - mówi Katarzyna Korpak.
Tagi: