Galeria Jurajska: Centra handlowe przyciągają mężczyzn

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-11-21 | 12:30
Oferta skierowana wyłącznie do mężczyzn stanowi dziś od 20-25% portfolio najemców galerii handlowej. Centra handlowe coraz częściej poszerzają ten segment. Mężczyźni polubili zakupy w galeriach, stawiają jednak warunki - oferta musi być szeroka.
Jak wynika z badań agencji ARC Rynek i Opinia dla Galerii Jurajskiej w Częstochowie, aż 43% klientów polskich centrów handlowych stanowią już mężczyźni. W ocenie przedstawicieli rynku retail mężczyzna to bardzo dobry i konkretny konsument - typ zadaniowca, podejmującego zdecydowane decyzje zakupowe. To również konsument, który stawia galeriom bardzo wysokie wymagania.
- Panowie wymagają, aby oferta galerii była szeroka i jeśli już wybierają się na samodzielne zakupy do galerii, to tylko do takiej, która jest im to w stanie zapewnić. Liczy się dla nich zróżnicowanie sklepów. Pod dachem galerii lubią mieć wszystkie swoje ulubione marki odzieżowe - ocenia Katarzyna Korpak, dyrektor Galerii Jurajskiej w Częstochowie.
Kompaktowość męskiej oferty opłaca się galerii handlowej. Mężczyzna na zakupach wydaje średnio od 705 złotych do 765 zł w skali miesiąca. Dla porównania, według ARC Rynek i Opinii dla Galerii Jurajskiej, całkowita średnia wydatków miesięcznych Polaków w galeriach to 714 zł. Głównym celem wizyt mężczyzn w galeriach są przede wszystkim zakupy ubrań, butów i dodatków, następnie elektroniki.
W Galerii Jurajskiej, która zleciła ARC Rynek i Opinia badania, popularnością wśród panów w pierwszej kolejności cieszą się znane marki sieciowe mające w ofercie ubrania dla mężczyzn m.in. H&M, Zara, Reserved czy C&A, jak również koncepty w 100% dedykowane mężczyznom m.in. Vistula, Wólczanka, Bytom, Pawo, Giacomo Conti, Lavard, czy rozwijająca się ostatnio sieć marki Kubenz.
Panowie chętnie także sięgają po ofertę zagranicznych marek z wyższej półki m.in. TruTrussardi, Pierre Cardin, Massimo Dutti czy Strellson, a także po ofertę najemców sportowych m.in. 4F, Sizeer, adidas, Nike czy PUMA. Jak zauważają przedstawiciele galerii, popularne wśród mężczyzn są polskie marki, te stanowią aż 30% męskiej oferty Galerii Jurajskiej.
- Mężczyźni, którzy robią u nas zakupy oczekują do Galerii Jurajskiej dostępu zarówno do marek przystępnych cenowo, jak również do marek z wyższej półki i konceptów z ofertą skierowaną wyłącznie do panów. Te pierwsze chętnie wybierają nieco młodsi klienci, te drugie klienci starsi i o bardziej zasobnym portfelu. Bez względu jednak na wiek i wydatki, panów łączy jedno - chęć dostępu do jak najszerszej oferty i możliwie najbardziej zróżnicowanej, odpowiadającej różnym gustom i oczekiwaniom - mówi Katarzyna Korpak.
Ale nie tylko szeroka i zróżnicowana oferta modowa jest magnesem na mężczyzn. Równie ważna jest oferta elektroniki i multimediów, a także rozrywka. Ta ostatnia istotna jest zwłaszcza dla panów, utożsamianych z wydającym najwięcej w galeriach klientem rozrywkowym. Dziś to już co 5 klient.
- Mężczyźni od oferty galerii oczekują coraz częściej swoistych „czasoumilaczy”, które wydłużają wizytę w galerii handlowej, to zjawisko również obserwujemy w naszym centrum. Myśląc o tym konsumencie ważna staje się więc rozbudowana i zróżnicowana oferta restauracji i kawiarni, a także obecność operatora rozrywkowego np. kina. Mając to w zasięgu ręki, nie tylko odwiedza on częściej centrum handlowe, ale najczęściej w towarzystwie kilku osób - mówi Katarzyna Korpak.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2015-03-13 do 2015-03-15

Galeria Jurajska: Centra handlowe przyciągają mężczyzn

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.