Poznań bez wątpienia znajduje się w czołówce polskich miast pod kątem nasycenia powierzchnią handlową. Jednak posiada jeszcze obszary, na których brakuje nowoczesnych obiektów handlowych, mogących spełniać codzienne potrzeby zakupowe i usługowe mieszkańców. Takim obszarem są gęsto zabudowane tereny Dębca. To właśnie tutaj firma RED Real Estate Development buduje Galerię Dębiec, dwupoziomowe centrum handlowe typu convenience, z ponad 50 sklepami i punktami usługowymi, Biedronką i całodobowym klubem fitness.
Niewątpliwie silnym bodźcem do podjęcia decyzji o budowie Galerii Dębiec był fakt, że lokalizacja tej inwestycji jest deweloperowi dobrze znana. Tuż obok terenu, na którym obecnie powstaje galeria, firma zrealizowała już swój inny projekt - pierwszy etap osiedla mieszkaniowego RED Park, co pozwoliło na jeszcze lepsze poznanie potencjału Dębca i jego okolic, konkurencji oraz potrzeb mieszkańców.
- Galeria Dębiec powstaje w okolicy o bardzo gęstej zabudowie mieszkalnej i w miejscu, gdzie nie ma bezpośredniej konkurencji w postaci innych, większych obiektów handlowych. Zlokalizowana jest przy głównych szlakach komunikacyjnych i autostradzie A2, co umożliwia łatwe dotarcie do niej mieszkańcom innych części miasta i okolicznych miejscowości – mówi Dennis Klein, Prezes RED Real Estate Development.
Dębiec stale się rozwija, powstają tu nowe inwestycje m.in. mieszkaniowe i biurowe. Również inne, pobliskie obszary mieszkaniowe oraz mniejsze miejscowości na południu Poznania to obiecująca dla galerii tego formatu grupa docelowa, licząca łącznie około 150 tys. osób.
- Sam Dębiec daje nam około 14 tys. osób - potencjalnych klientów - w najbliższej okolicy. Liczący ponad 30 tys. mieszkańców Luboń, podobnie jak sąsiadująca z Dębcem Wilda, wykazują jeden z najwyższych wskaźników pod względem łącznych dochodów netto oraz jedne z najwyższych wydatków w handlu detalicznym na dzielnicę w aglomeracji poznańskiej – mówi Dennis Klein.
Równie istotne znaczenie co dobra lokalizacja, ma dopasowanie inwestycji do otoczenia. W obliczu dużego nasycenia powierzchnią handlową w Poznaniu, z czego zdecydowana jej część przypada na wielkopowierzchniowe centra handlowe, inwestor Galerii Dębiec zdecydował się na realizację innego konceptu. Jest nim centrum handlowe typu convenience - obiekt mniejszego formatu, w którym klienci zrobią codzienne zakupy oraz skorzystają z różnych usług i oferty gastronomicznej. Jest to odpowiedź na zmieniające się potrzeby konsumenta, który zmęczony dużymi centrami handlowymi szuka takich obiektów, w których nie tracąc dużej ilości czasu może zrealizować swoje codzienne potrzeby zakupowe.
Istotną rolę w procesie deweloperskim każdej galerii handlowej odgrywa również dobór najemców (tenant mix), a także layout lokali handlowych, umożliwiający prostą i intuicyjną komunikację klientów na terenie obiektu. W przypadku Galerii Dębiec, deweloper od momentu zrodzenia się pomysłu na realizację tej inwestycji, przez kilka lat udoskonalał jej projekt: -
Bazując na doświadczeniu naszym i naszych międzynarodowych inwestorów, zdobytym przy realizacji różnego typu obiektów na wielu światowych rynkach, dążyliśmy do tego, aby projekt Galerii Dębiec był jak najbardziej efektywny i przyjazny zarówno dla klientów, jak i najemców. Galeria Dębiec jest stosunkowo niedużym obiektem, ale wbrew pozorom bardzo wymagającym z punktu widzenia procesu deweloperskiego – mówi Dennis Klein. -
Biorąc pod uwagę specyfikę Poznania, w którym liczba obiektów handlowych różnego formatu jest bardzo duża, nasza galeria wypełnia niszę. Jest odpowiedzią na potrzeby mieszkańców, chcących w komfortowych warunkach zrobić codzienne zakupy, pójść do fryzjera, zjeść lunch, a także skorzystać z klubu fitness - wszystko w jednym miejscu i na stosunkowo niedużej powierzchni handlowej. Nie konkurujemy z wielofunkcyjnymi centrami handlowymi, które są pożeraczami czasu - w Galerii Dębiec klienci znajdą podstawowe sklepy oraz punkty usługowe i gastronomiczne, potrzebne na co dzień, dlatego będą nas odwiedzać częściej – dodaje.
Tagi: