Esotiq & Henderson ze wzrostem przychodów o 5,8% w III kwartale

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-11-18 | 17:09
Wzrost sieci sprzedaży o 27% r/r, utrzymanie marży brutto powyżej 60%, rozwój kanałów sprzedaży internetowej – to główne osiągnięcia pierwszych trzech kwartałów 2015 r. w Grupie Esotiq & Henderson. Właściciel marek Esotiq, Henderson i Femestage Eva Minge zapowiada dalszy dynamiczny rozwój sieci sprzedaży.
Odzieżowa grupa z Gdańska opublikowała raport za III kwartał 2015 r. po sesji 16 listopada. Skonsolidowane przychody Esotiq & Henderson w III kwartale tego roku wyniosły 33,1 mln zł i były wyższe o 5,8% niż rok wcześniej (wówczas 31,3 mln zł). Narastająco, w pierwszych trzech kwartałach 2015 r., przychody grupy wyniosły 87,4 mln zł i były wyższe o 7,3% niż w analogicznym okresie 2014 r. Wynik netto grupy Esotiq & Henderson w III kwartale 2015 r.  przypadający na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniósł -0,2 mln zł wobec +1,1 mln zł rok wcześniej. W pierwszych 9 miesiącach tego roku analogiczny wynik netto grupy wyniósł -0,1 mln zł wobec 3,2 mln zł w analogicznym okresie 2014 r.
Jednostkowa sprzedaż spółki Esotiq & Henderson wyniosła 30,7 mln zł w III kwartale tego roku (+3,2% r/r), a w pierwszych 9 miesiącach roku 85,0 mln zł (+8,6%). Wynik netto narastająco w tym roku wyniósł 3,6 mln zł (+2,8 %), a w III kwartale 1,7 mln zł (+32%). EBIT spółki-matki po trzech kwartałach tego roku wyniósł 5,2 mln zł, EBIT grupy 1,4 mln zł.
Wynik netto grupy pod presją inwestycji
Główny wpływ na wartość wyniku netto grupy miały inwestycje w sieć sprzedaży i rozwój nowej marki odzieżowej Femestage Eva Minge, która miała swój debiut w kwietniu tego roku. Na koniec III kwartału grupa liczyła 257 sklepów w Polsce i w Niemczech wobec 208 rok wcześniej (+24% r/r). Powierzchnia handlowa wzrosła z 12 660 m kw. do 16 083 m kw. (+27% r/r).
– Zgodnie z obietnicami złożonymi podczas publicznej oferty w czerwcu rozwijamy odzieżową sieć sprzedaży Femestage Eva Minge. W październiku otworzyliśmy pierwszy sklep w Warszawie. Do końca 2015 roku planujemy mieć 18 sklepów tej marki. Choć pierwsze otwarcia salonów Femestage nastąpiły dopiero w drugim kwartale tego roku, ta marka odpowiada już za połowę wzrostu powierzchni z ostatnich 12 miesięcy. Jesteśmy zadowoleni z rezultatów Femestage, 10 sklepów dodało nam do przychodów grupy 1,3 mln zł w samym III kwartale tego roku – mówi Adam Skrzypek, prezes Esotiq & Henderson.
Na koniec III kwartału działało 10 salonów marki Femestage, obecnie jest ich 13. W październiku premierę miał pierwszy punkt w Warszawie w nowym centrum MODO Domy Mody. Kolejne otwarto w listopadzie w nowo powstałym centrum handlowym w Bydgoszczy  oraz w gdyńskim centrum zlokalizowanym przy ul. Kazimierza Górskiego.
Bardzo szybko rośnie też sieć Esotiq z bielizną i kosmetykami, dzięki czemu spółka utrzymuje pozycję lidera na rynku bielizny w Polsce. Na koniec III kwartału grupa miała 244 salony Esotiq w Polsce wobec 207 rok wcześniej i 3 w Niemczech (1 rok wcześniej).
–  W sieci Esotiq nakłady inwestycyjne nie są porównywalnie tak duże, jak w przypadku Femestage. To doskonale znany już na rynku koncept biznesowy. Zdecydowana większość otwarć odbywa się w systemie franczyzowym, dzięki czemu ponosimy znacznie niższe wydatki. Na koniec III kwartału mieliśmy 40 własnych sklepów Esotiq i aż 204 franczyzowe. Jesteśmy otwarci na franczyzę także w przypadku sieci Femestage, ale rynek musi się z nią zapoznać. W systemie franczyzy depozytowej działają na razie 2 salony Femestage – dodaje Adam Skrzypek.
Internet coraz ważniejszy
Grupa stawia na rozwój kanałów sprzedaży internetowej. Sklepy on-line marki Esotiq operują z powodzeniem w Polsce i w Niemczech. W III kwartale tego roku sprzedaż w internetowym sklepie marki Esotiq wzrosła o 42% r/r. – W tym kanale sprzedaży chcemy utrzymać dwucyfrowe wzrosty. Skupiamy się także na zwiększeniu rozpoznawalności e-sklepu marki Femestage, otwartego w kwietniu tego roku. Będziemy również rozwijać sprzedaż marek odzieżowych w multibrandowych sklepach w sieci – mówi prezes Esotiq & Henderson.
Adam Skrzypek podkreśla, że głównym problemem branży odzieżowej w tym roku był spadek marży brutto, spadek odwiedzalności centrów handlowych i bardzo ciepłe lato. Branża mocno odczuła też wzrost kursu dolara. To głównie w tej walucie rozliczane są zakupy u dostawców.
– My utrzymaliśmy marżę brutto na bardzo wysokim poziomie 60,7% w przypadku grupy. Zabezpieczamy ryzyko kursowe, na początku roku podnieśliśmy też ceny w sieci Esotiq. Choć traffic w tej sieci w sklepach porównywalnych w pierwszych trzech kwartałach 2015 r. spadł o 17,1%, wartość średniego paragonu wzrosła w tym czasie o 15,4%. Koncentrujemy się na skuteczności sprzedaży. Wprowadzamy nowe, droższe linie oraz dodatki, dbamy o relacje z klientkami. Liczba naszych klientek zarejestrowanych w programie Esotiq Club przekroczyła już 320 tys., co oznacza wzrost aż o 30% w porównaniu z rokiem ubiegłym. One wracają do naszych punktów w galeriach handlowych, coraz chętniej robią też zakupy w sklepach internetowych. Podobny program działa także w sieci Femestage – dodaje Adam Skrzypek.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-03-09 do 2016-03-12

Esotiq & Henderson ze wzrostem przychodów o 5,8% w III kwartale

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.