Grupa Empik to drugi, największy segment Grupy EM&F, posiadający 33% udział w strukturze sprzedaży Grupy. W okresie 9 miesięcy 2015 r. kontynuowano proces transformacji sieci sklepów Empik.
W sklepach Empik w raportowanym okresie odnotowano wzrost przychodów ze sprzedaży o 5% r/r do 644 mln zł. Wyższe wyniki dotyczą również sklepów porównywalnych, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 1,6% r/r. Poprawie uległ również kanał e-commerce, który osiągnął wyniki o 41% r/r, co przyczyniło się do łącznego wzrostu sprzedaży pod marką Empik o 10% r/r w okresie 9 miesięcy b.r. W tym czasie podwyższono także marżę brutto, która w ujęciu nominalnym wzrosła o 10 mln zł.
EBITDA sklepów Empik w okresie pierwszych 9 miesięcy br. wyniosła 12 mln zł i była niższa o 11 mln zł (-48% r/r), na co wpływ miał przede wszystkim wzrost kosztów operacyjnych spowodowany rozwojem sieci sprzedaży, m.in. kosztów najmu oraz wynagrodzeń, jak również prowadzona transformacja sklepów Empik, generująca w 2015 r. dodatkowe koszty związane z rozwojem logistyki oraz systemów planowania łańcucha dostaw i zarządzania asortymentem, a także kilkoma projektami o znaczeniu strategicznym. Wszystkie te działania służą inwestycji w długofalowy rozwój Empiku i poprawę wyników operacyjnych.
Poza otwarciem 7 sklepów w pierwszych trzech kwartałach 2015 r., do końca roku Empik planuje uruchomić jeszcze 6 sklepów. Celem operacyjnym spółki Empik jest także dalsza poprawa wizerunku sklepów poprzez poprawę dostępności produktów, wzbogacenie oferty handlowej, poprawę jakości obsługi klienta oraz ulepszenie nawigacji w obrębie sklepów (jeszcze lepszy komfort klientów w poruszaniu się po sklepach i znajdowaniu interesujących ich produktów).
Empik zamierza kontynuować umacnianie pozycji lidera w dystrybucji produktów kultury i rozrywki w kategoriach wydawniczych, przy jednoczesnym rozwoju oferty w kategoriach nie wydawniczych. Zmiany asortymentowe, które wciąż się dokonują w Empiku, oznaczają wzbogacenie oferty o nowe kategorie oraz rozwój wybranych grup produktowych. Jednocześnie kategoria książka - jako strategiczna, sztandarowa kategoria Empiku - będzie nadal rozwijana.
Tagi: