Empik nadal z najwyższym wzrostem sprzedaży w kanale online

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-11-17 | 19:03
Grupa Empik to drugi, największy segment Grupy EM&F, posiadający 33% udział w strukturze sprzedaży Grupy. W okresie 9 miesięcy 2015 r. kontynuowano proces transformacji sieci sklepów Empik.
W sklepach Empik w raportowanym okresie odnotowano wzrost przychodów ze sprzedaży o 5% r/r do 644 mln zł. Wyższe wyniki dotyczą również sklepów porównywalnych, gdzie sprzedaż zwiększyła się o 1,6% r/r. Poprawie uległ również kanał e-commerce, który osiągnął wyniki o 41% r/r, co przyczyniło się do łącznego wzrostu sprzedaży pod marką Empik o 10% r/r w okresie 9 miesięcy b.r. W tym czasie podwyższono także marżę brutto, która w ujęciu nominalnym wzrosła o 10 mln zł.
EBITDA sklepów Empik w okresie pierwszych 9 miesięcy br. wyniosła 12 mln zł i była niższa o 11 mln zł (-48% r/r), na co wpływ miał przede wszystkim wzrost kosztów operacyjnych spowodowany rozwojem sieci sprzedaży, m.in. kosztów najmu oraz wynagrodzeń, jak również prowadzona transformacja sklepów Empik, generująca w 2015 r. dodatkowe koszty związane z rozwojem logistyki oraz systemów planowania łańcucha dostaw i zarządzania asortymentem, a także kilkoma projektami o znaczeniu strategicznym. Wszystkie te działania służą inwestycji w długofalowy rozwój Empiku i poprawę wyników operacyjnych.
Poza otwarciem 7 sklepów w pierwszych trzech kwartałach 2015 r., do końca roku Empik planuje uruchomić jeszcze 6 sklepów. Celem operacyjnym spółki Empik jest także dalsza poprawa wizerunku sklepów poprzez poprawę dostępności produktów, wzbogacenie oferty handlowej, poprawę jakości obsługi klienta oraz ulepszenie nawigacji w obrębie sklepów (jeszcze lepszy komfort klientów w poruszaniu się po sklepach i znajdowaniu interesujących ich produktów).
Empik zamierza kontynuować umacnianie pozycji lidera w dystrybucji produktów kultury i rozrywki w kategoriach wydawniczych, przy jednoczesnym rozwoju oferty w kategoriach nie wydawniczych. Zmiany asortymentowe, które wciąż się dokonują w Empiku, oznaczają wzbogacenie oferty o nowe kategorie oraz rozwój wybranych grup produktowych. Jednocześnie kategoria książka - jako strategiczna, sztandarowa kategoria Empiku - będzie nadal rozwijana.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-03-25 do 2016-03-25

Empik nadal z najwyższym wzrostem sprzedaży w kanale online

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.