Ponowne otwarcie galerii handlowych i zniesienie części obostrzeń dotyczących handlu to dla marek odzieżowych wyczekiwany moment – sprzedaż bezpośrednia jest ważnym elementem dochodu wielu przedsiębiorców. Również polski producent bielizny, Dalia Lingerie, po wielu tygodniach przerwy wrócił ze swoją ofertą do salonów stacjonarnych i partnerskich sklepów multibrandowych. Jakich zmian w związku z nową rzeczywistością mogą spodziewać się klientki i z jakimi wyzwaniami mierzą się sklepy?
Jako najemcy stanęliśmy przed dużym wyzwaniem dostosowania warunków sprzedaży do wytycznych opisanych w rozporządzeniu. Priorytetem jest dla nas oczywiście bezpieczeństwo – zarówno odwiedzających nas klientów, jak i naszych pracowników. Dlatego przy wejściach do naszych sklepów umieściliśmy stanowiska do dezynfekcji rąk, na bieżąco dezynfekujemy także przestrzenie, z którymi kontakt mogą mieć kupujący. Nasz personel obsługuje wyłącznie w maseczkach i tego samego oczekujemy od odwiedzających nas klientów. Zachęcamy, by do sklepów wchodzić pojedynczo, aby zminimalizować ewentualny kontakt między kupującymi. Cały czas trzymamy rękę na pulsie i na bieżąco reagujemy na wszelkie zalecenia, aby zakupy w naszych salonach były tak bezpieczne, jak to tylko możliwe w aktualnych warunkach
– potwierdza Sylwia Tomanek-Alagierska, kierownik regionalny marki Dalia.
Nowe warunki – nowe produkty
Wychodząc naprzeciw nowej sytuacji, Dalia wprowadziła do swojej oferty maseczki ochronne, których produkcję uruchomiła w marcu, tuż po zamknięciu galerii, aby z jednej strony dostarczyć deficytowy i niezwykle potrzebny towar, a z drugiej zachować ciągłość produkcji i stanowiska pracy w momencie znaczącego spadku sprzedaży bielizny. Jednorazowe maseczki z atestowaną włókniną filtrującą stały się w głównej mierze wsparciem dla służb publicznych i szpitali, podobnie jak wdrożona później produkcja kombinezonów i fartuchów ochronnych. Do asortymentu pochodzącej z Makowa Podhalańskiego marki trafiły też maseczki wielorazowe z wymiennymi filtrami oraz kominy, które powstają m.in. z mikrofibry wykorzystywanej również w projektach strojów kąpielowych – tak, aby utrzymać ofertę w spójnym designie, jednocześnie działając w duchu zrównoważonej produkcji, maksymalnie wykorzystującej pozostałości tkanin z sezonowych kolekcji. Wielorazowe i jednorazowe maseczki dostępne są zarówno w sklepie online, jak i w salonach stacjonarnych.
Wsparcie sprzedaży stacjonarnej
Dalia w swoich działaniach skupia się także na strategii odbudowywania relacji z klientem salonów stacjonarnych w nowych warunkach. Do handlowców oraz sprzedawców trafiły wskazówki obsługi klienta, zaktualizowane o nowe wytyczne i propozycje działań wspierających sprzedaż w bezpiecznych okolicznościach. Powstały we współpracy z agencją Korporacja Stylu i Studiem Clou poradnik, udostępniony wszystkim zespołom handlowym, ma być pomocą nie tylko dla pracowników bieliźnianej marki, ale również dla jej partnerów handlowych, którzy tak samo zmagają się z gospodarczymi skutkami epidemii.
Online na nowo
Czas zawieszenia działalności galerii handlowych stał się dla Dalii pretekstem do zmian w sprzedaży online – audyt sklepu internetowego pozwolił poprawić jego funkcjonowanie i sprawną obsługę. Wychodząc naprzeciw klientom, marka zdecydowała się także na rozbudowanie polityki rabatowej i objęcie promocją najnowszej, zaprojektowanej przez Maję Madej kolekcji oraz darmową dostawę i wydłużenie do 60 dni czasu możliwego na zwrot. W kwietniu marka zaangażowała się także w akcję #FashionRevolutionWeek współorganizowaną przez Fashion Revolution Poland w celu podkreślenia swojej transparentnej lokalnej produkcji. Była to okazja do zaprezentowania zespołu odpowiedzialnego za sukces marki, któremu m.in. w ten sposób firma chciała podziękować za zaangażowanie, zwłaszcza w tym trudnym dla wszystkich czasie.
Materiały ekspertów
Wsparciem sprzedaży online były zintensyfikowane działania podejmowane w sieci we współpracy z zaprzyjaźnionymi ambasadorkami. Transmisję live na temat zróżnicowanej, dostępnej dla różnych sylwetek oferty Dalii, z podkreśleniem zrównoważonej produkcji w Polsce w kontekście akcji „#wspierampolskiemarki”, przygotowała na swoim kanale popularna personal shopperka i stylistka Monika Jurczyk – OSA. Bielizna Dalii pojawiła się także w materiale Justyny Czajki znanej z programu „#Supermodelka Pluzs Size”, która walczy ze stereotypami w sieci i dzieli się sposobami na samoakceptację. Nowością w komunikacji był cykl materiałów dotyczących odporności publikowanych w social mediach i na portalu Dalii shapemeup.pl. Treści przygotowane we współpracy z dr Magdą Górnisiewicz stanowiły połączenie działań sprzedażowych i wizerunkowych ze wsparciem społeczności marki w dbaniu o siebie i budowaniu dobrych nawyków – w sam raz na czasy epidemii.
Kameralna produkcja
Zmiany nie ominęły także warunków produkcji materiałów promocyjnych. Ograniczenia uniemożliwiające zorganizowanie tradycyjnej sesji zdjęciowej skłoniły Dalię do podjęcia bardziej kameralnych działań – wspólnie z agencją Korporacja Stylu marka przygotowała plenerowe zdjęcia, w której główną rolę odegrały produkty z wiosennej kolekcji oraz tętniąca życiem i kolorami natura. W finale powstały nieoczywiste zdjęcia prezentujące kolekcję w oryginalnej formie. Jej efekty można zobaczyć w social mediach marki oraz już wkrótce na kobiecym portalu www.shapemeup.pl.