Działania Dalia Lingerie na rzecz sprawnego uruchomienia sprzedaży stacjonarnej

2020-05-13 | 10:00

Ponowne otwarcie galerii handlowych i zniesienie części obostrzeń dotyczących handlu to dla marek odzieżowych wyczekiwany moment – sprzedaż bezpośrednia jest ważnym elementem dochodu wielu przedsiębiorców. Również polski producent bielizny, Dalia Lingerie, po wielu tygodniach przerwy wrócił ze swoją ofertą do salonów stacjonarnych i partnerskich sklepów multibrandowych. Jakich zmian w związku z nową rzeczywistością mogą spodziewać się klientki i z jakimi wyzwaniami mierzą się sklepy?

Jako najemcy stanęliśmy przed dużym wyzwaniem dostosowania warunków sprzedaży do wytycznych opisanych w rozporządzeniu. Priorytetem jest dla nas oczywiście bezpieczeństwo – zarówno odwiedzających nas klientów, jak i naszych pracowników. Dlatego przy wejściach do naszych sklepów umieściliśmy stanowiska do dezynfekcji rąk, na bieżąco dezynfekujemy także przestrzenie, z którymi kontakt mogą mieć kupujący. Nasz personel obsługuje wyłącznie w maseczkach i tego samego oczekujemy od odwiedzających nas klientów. Zachęcamy, by do sklepów wchodzić pojedynczo, aby zminimalizować ewentualny kontakt między kupującymi. Cały czas trzymamy rękę na pulsie i na bieżąco reagujemy na wszelkie zalecenia, aby zakupy w naszych salonach były tak bezpieczne, jak to tylko możliwe w aktualnych warunkach

– potwierdza Sylwia Tomanek-Alagierska, kierownik regionalny marki Dalia.

Nowe warunki – nowe produkty
Wychodząc naprzeciw nowej sytuacji, Dalia wprowadziła do swojej oferty maseczki ochronne, których produkcję uruchomiła w marcu, tuż po zamknięciu galerii, aby z jednej strony dostarczyć deficytowy i niezwykle potrzebny towar, a z drugiej zachować ciągłość produkcji i stanowiska pracy w momencie znaczącego spadku sprzedaży bielizny. Jednorazowe maseczki z atestowaną włókniną filtrującą stały się w głównej mierze wsparciem dla służb publicznych i szpitali, podobnie jak wdrożona później produkcja kombinezonów i fartuchów ochronnych. Do asortymentu pochodzącej z Makowa Podhalańskiego marki trafiły też maseczki wielorazowe z wymiennymi filtrami oraz kominy, które powstają m.in. z mikrofibry wykorzystywanej również w projektach strojów kąpielowych – tak, aby utrzymać ofertę w spójnym designie, jednocześnie działając w duchu zrównoważonej produkcji, maksymalnie wykorzystującej pozostałości tkanin z sezonowych kolekcji. Wielorazowe i jednorazowe maseczki dostępne są zarówno w sklepie online, jak i w salonach stacjonarnych.

Wsparcie sprzedaży stacjonarnej
Dalia w swoich działaniach skupia się także na strategii odbudowywania relacji z klientem salonów stacjonarnych w nowych warunkach. Do handlowców oraz sprzedawców trafiły wskazówki obsługi klienta, zaktualizowane o nowe wytyczne i propozycje działań wspierających sprzedaż w bezpiecznych okolicznościach. Powstały we współpracy z agencją Korporacja Stylu i Studiem Clou poradnik, udostępniony wszystkim zespołom handlowym, ma być pomocą nie tylko dla pracowników bieliźnianej marki, ale również dla jej partnerów handlowych, którzy tak samo zmagają się z gospodarczymi skutkami epidemii.

Online na nowo
Czas zawieszenia działalności galerii handlowych stał się dla Dalii pretekstem do zmian w sprzedaży online – audyt sklepu internetowego pozwolił poprawić jego funkcjonowanie i sprawną obsługę. Wychodząc naprzeciw klientom, marka zdecydowała się także na rozbudowanie polityki rabatowej i objęcie promocją najnowszej, zaprojektowanej przez Maję Madej kolekcji oraz darmową dostawę i wydłużenie do 60 dni czasu możliwego na zwrot. W kwietniu marka zaangażowała się także w akcję #FashionRevolutionWeek współorganizowaną przez Fashion Revolution Poland w celu podkreślenia swojej transparentnej lokalnej produkcji. Była to okazja do zaprezentowania zespołu odpowiedzialnego za sukces marki, któremu m.in. w ten sposób firma chciała podziękować za zaangażowanie, zwłaszcza w tym trudnym dla wszystkich czasie.

Materiały ekspertów
Wsparciem sprzedaży online były zintensyfikowane działania podejmowane w sieci we współpracy z zaprzyjaźnionymi ambasadorkami. Transmisję live na temat zróżnicowanej, dostępnej dla różnych sylwetek oferty Dalii, z podkreśleniem zrównoważonej produkcji w Polsce w kontekście akcji „#wspierampolskiemarki”, przygotowała na swoim kanale popularna personal shopperka i stylistka Monika Jurczyk – OSA. Bielizna Dalii pojawiła się także w materiale Justyny Czajki znanej z programu „#Supermodelka Pluzs Size”, która walczy ze stereotypami w sieci i dzieli się sposobami na samoakceptację. Nowością w komunikacji był cykl materiałów dotyczących odporności publikowanych w social mediach i na portalu Dalii shapemeup.pl. Treści przygotowane we współpracy z dr Magdą Górnisiewicz stanowiły połączenie działań sprzedażowych i wizerunkowych ze wsparciem społeczności marki w dbaniu o siebie i budowaniu dobrych nawyków – w sam raz na czasy epidemii.

Kameralna produkcja
Zmiany nie ominęły także warunków produkcji materiałów promocyjnych. Ograniczenia uniemożliwiające zorganizowanie tradycyjnej sesji zdjęciowej skłoniły Dalię do podjęcia bardziej kameralnych działań – wspólnie z agencją Korporacja Stylu marka przygotowała plenerowe zdjęcia, w której główną rolę odegrały produkty z wiosennej kolekcji oraz tętniąca życiem i kolorami natura. W finale powstały nieoczywiste zdjęcia prezentujące kolekcję w oryginalnej formie. Jej efekty można zobaczyć w social mediach marki oraz już wkrótce na kobiecym portalu www.shapemeup.pl.

Tagi: Dalia Lingerie Koronawirus Sylwia Tomanek-Alagierska
Oceń artykuł:

Źródło: Dalia Lingerie

Działania Dalia Lingerie na rzecz sprawnego uruchomienia sprzedaży stacjonarnej

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.