W I kwartale 2014 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Vistula Group SA wyniosły 88,1 mln zł i były o 4,6 mln (5,5%) wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. W obydwu podstawowych segmentach działalności Grupa zanotowała wzrost sprzedaży – dla segmentu odzieżowego wyniósł on 3,1 mln zł tj. 6,2%, natomiast dla segmentu jubilerskiego 1,3 mln zł tj. 3,9%.
Skonsolidowane wyniki finansowe Grupy Kapitałowej Vistula Group za I kwartał 2014 roku uwzględniają wyniki podmiotu dominującego Vistula Group S.A. oraz wyniki podmiotów zależnych, w tym DCG S.A.
Przychody Grupy w segmencie odzieżowym w I kwartale 2014 roku były o 3,2 mln zł (tj. o 6,2%) wyższe niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Wzrost sprzedaży związany jest ze wzrostem przychodów w marce Vistula +2,8 mln zł (11,7%) oraz Wólczanka +1,0 mln zł (9,9%). Jednocześnie Grupa zanotowała zmniejszenie przychodów pod marką Deni Cler - 1,2 mln zł (12,3%) co zostało jednak częściowo skompensowane dzięki zwiększeniu przychodów w obszarze przerobu uszlachetniającego oraz kanału hurtowego – wzrost o 0,6 mln zł.
Marża brutto na sprzedaży segmentu odzieżowego, wyniosła w I kwartale 2014 26,6 mln zł i była o 2,2% wyższa od marży wygenerowanej w analogicznym okresie roku poprzedniego. W ujęciu procentowym zarówno Vistula jak i Wólczanka poprawiły poziomy realizowanej marży brutto realizując odpowiednio 54% oraz 58,2%. Niestety spadek marży i sprzedaży w marce Deni Cler nie pozwolił poprawić poziomów marży brutto dla całego segmentu, która w I kwartale 2014 roku wniosła 49,6% w stosunku do 51,6% w I kwartale 2013 roku. Wyższe koszty operacyjne segmentu związane ze wzrostem powierzchni handlowej w połączeniu z powyższymi tendencjami w zakresie marży brutto pozwoliły zrealizować wynik operacyjny na poziomi 5,3 mln zł w stosunku do 6,0 mln zł uzyskanych w I kwartale 2013 roku.
W zakresie sprzedaży pod marką W.Kruk w I kwartale 2014 roku Grupa zanotowała wzrost przychodów o 1,38 mln zł (3,9%) w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wzrost ten został zanotowany przy istotnie rosnącym wskaźniku marży brutto na sprzedaży, której poziom wyniósł 52,6% w stosunku do 48,4% w I kwartale 2013. Jednocześnie dzięki utrzymaniu w I kwartale 2014 roku kosztów operacyjnych na podobnym poziomie jak rok wcześniej wynik segmentu jubilerskiego wyniósł 4,3 mln zł i był o 75,2% wyższy od wyników uzyskanych w analogicznym okresie roku poprzedniego. I kwartał 2014 był czwartym kolejnym kwartałem, w którym dzięki poprawie zatowarowania salonów firmowych oraz lepszym warunkom zakupowym marka W.Kruk generuje istotne wzrosty sprzedaży, marży oraz wyniku operacyjnego.
Dzięki poprawie wyników operacyjnych segmentu jubilerskiego oraz niższym kosztom finansowym strata netto I kwartału 2014 roku została ograniczona do poziomu 2,5 mln zł z 6,6 mln zł w roku 2013, przy czym należy zaznaczyć, że spółka DCG SA zanotowała 1,2 mln zł straty, która w całości obciążyła skonsolidowane wyniki Grupy.
Istotnym tegorocznym celem pozostaje ustabilizowanie sytuacji w spółce DCG S.A. zarządzającej marką Deni Cler, w której są prowadzone intensywne działania restrukturyzacyjne. W przyjętych założeniach strata wygenerowana w tej spółce będzie się stopniowo zmniejszać, jednakże poprawa wyników tej spółki powinna być widoczna począwszy od wprowadzenia nowej kolekcji jesień-zima 2014, czyli na przełomie III i IV kwartału 2014 roku.
Tagi: