Galeria Jurajska jest najczęściej odwiedzaną galerią w północnej części województwa śląskiego – wynika z opublikowanych właśnie badań ARC Rynek i Opinia. Jako miejsce swoich zakupów wybiera ją już 37 proc. mieszkańców regionu. Galeria jest także najbardziej lubianym centrum – z listy aż 10 galerii w okolicy, 30 proc. Częstochowian wskazało właśnie Jurajską, jako swojego faworyta. Mieszkańcy właśnie wystawili swoją ocenę istniejącej od blisko 5 lat galerii.
Częstochowa polubiła Galerię Jurajską – takie wnioski płyną z opinii, jaką mieszkańcy sami wystawili temu największemu w mieście centrum handlowemu. Dziś aż 71 proc. mieszkańców powiatu częstochowskiego, i 80 proc. kłobuckiego deklaruje, że GJ to najczęściej odwiedzane przez nich centrum handlowe.
Podobnie jest w powiatach południowej części woj. łódzkiego - pajęczańskim, wieluńskim i radomszczańskim. W tym ostatnim popularność sięga aż 84 proc. – czytamy w badaniach ARC Rynek i Opinia. Efekt? W 2013 roku Galerię Jurajską odwiedziło ponad 6 mln osób.
- Galerię odwiedza coraz więcej osób, bo rezygnują oni z wypraw do Katowic czy Łodzi, wolą za to kupować w lokalnym centrum. Wpływ na to miało przede wszystkim przyciągnięcie do Galerii Jurajskiej marek, po które mieszkańcy regionu do tej pory byli skłonni jechać nawet 100 km – przekonuje Piotr Myszka, dyrektor galerii.
I to właśnie ofertę galerii najwyżej dziś cenią mieszkańcy regionu. Na plus ocenia ją aż 93 proc. respondentów. Podobnie wysoką ocenę otrzymały kawiarnie i restauracje (90 proc.), strefa rozrywki z kinem (80 proc.). Z kolei 77 proc. jest zdania, że Galeria Jurajska dobrze sprawdza się także w roli miejsca do wypoczynku – podaje ARC Rynek i Opinia.
Znajduje to także swoje odzwierciedlenie w zakupach Częstochowian. Aż 86 proc. mieszkańców regionu kupuje w Galerii ubrania, buty i dodatki, 49 proc. jedzenie, a 27 proc. kosmetyki. 14 proc. klientów wybiera kawiarnie i restauracje – czytamy w badaniach.
- Po 5 latach galeria wrosła w tkankę miasta i została zaakceptowana przez lokalnego klienta – mówi Piotr Myszka. –
Był to bardzo żmudny proces, w którym musieliśmy udowodnić, że jesteśmy bardziej konkurencyjni od galerii działających w okolicy od wielu lat. Co więcej, musieliśmy być bardzo elastyczni, stopniowo dopasowując to, co sprzedajemy, do potrzeb okolicznych miast i miasteczek – dodaje.
Sąsiedztwo doceniło tę elastyczność. Aż 66 proc. mieszkańców północnej części województwa śląskiego i południowej części woj. łódzkiego wybiera dziś Galerię Jurajską ze względu na jej ofertę rozrywkową. Dla 37 proc. jest najczęściej odwiedzanym centrum – co daje galerii 1 miejsce na lokalnym rynku. Zdaniem 73 proc. mieszkańców Galeria Jurajska posiada wszystkie potrzebne sklepy.
Tagi: