„Pachnąca wystawa” to pierwsza w Polsce tego typu wydarzenie organizowane w przestrzeni komercyjnej.
W dziewięciu centrach handlowych M1 w całej Polsce stanie specjalnie zaprojektowana aranżacja, która zamieni się w pole zapachowych eksperymentów i doświadczeń. Każdy ze zwiedzających będzie miał okazję samodzielnie poczuć jak pachnie piżmo i petit-grain, dowiedzieć się, dlaczego w XVIII-wiecznej Francji furorę robiły perfumowane rękawiczki i prześledzić, kiedy zapach staje się sztuką.
- Odwiedzający nasze centra odbędą niezwykła podróż w krainę potężnych zmysłowych doznań. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy jak silnie zapachy oddziaływają na nasze życie, wpływają na decyzje czy przywołują wspomnienia. Warto też dodać, że to niezwykłe przedsięwzięcie jest efektem współpracy największych specjalistów i wizjonerów branży, co gwarantuje niezapomniane – bo przecież pachnące wrażenia. – mówi Adrian Zawadzki, dyrektor ds. marketingu i PR Metro Properties Sp. z o.o.
Kuratorką i autorką „Pachnącej wstawy” jest Agnieszka Łukasik, która w 2013 r. była również kuratorką wystawy „Zapach – niewidzialny kod" w Centrum Nauki Kopernika w Warszawie.
Niecodzienne wydarzenie w centrach handlowych M1 oferować będzie też wizualne doświadczenia. Ekspozycję dopełnią interaktywne, animowane opowieści o zapachu, historii perfumiarstwa i możliwościach ludzkiego nosa. W ten sposób „Pachnąca wystawa” stanie się narzędziem edukacyjnym. Każdy z odwiedzających będzie mógł skupić się na wybranym aspekcie świata zapachów, do woli wąchając i eksplorując zapachowe historie.
Otwarcie pierwszej odsłony „Pachnącej wystawy” już 28 sierpnia w M1 w Zabrzu. Wystawa będzie czynna w godzinach otwarcia centrów handlowych M1. Wstęp bezpłatny.
Kolejne terminy:
- 12-21 września: M1 w Krakowie,
- 26 września – 5 października: M1 w Czeladzi,
- 10-19 października: M1 w Markach,
- 23 października – 2 listopada: M1 w Poznaniu.
- 6-16 listopada: M1 w Radomiu,
- 21-30 listopada: M1 w Łodzi.