Spółka Castorama Polska wdrożyła system, który znacznie ułatwia osobom z wadami słuchu i niesłyszącym robienie zakupów we wszystkich sklepach jej sieci. Nowe rozwiązanie zapewnia klientom i obsługującym ich pracownikom stałe wsparcie certyfikowanych tłumaczy języka migowego. Firma chce wyrównywać standardy obsługi wszystkich kupujących, w tym również posługujących się językiem migowym.
Wychodząc naprzeciw potrzebom osób niesłyszących, Castorama Polska zdecydowała się na wdrożenie systemu „Seventica” we wszystkich swoich sklepach. W punktach obsługi klienta pojawiły się specjalne oznaczenia, które sygnalizują, że nabywcy z wadami słuchu mogą uzyskać tu wsparcie. Dzięki nowemu rozwiązaniu pracownik sklepu może w dowolnej chwili połączyć się z tłumaczem języka migowego. Kontakt na żywo pozwala ustalić potrzeby osoby niesłyszącej i umożliwia zapewnienie jej obsługi na wysokim poziomie. Po pomyślnym przeprowadzeniu testów systemu w trzech wybranych sklepach, firma wdrożyła go 16 czerwca we wszystkich swoich obiektach.
-
Dbanie o dostępność naszej oferty jest jednym z głównych elementów strategii rozwoju Castorama Polska. Stale podejmujemy więc nowe działania, które ułatwiają zakupy w naszych sklepach. W tym celu szkolimy pracowników, doskonalimy ekspozycję towaru i łańcuch dostaw. Teraz dzięki nowoczesnym rozwiązaniom informatycznym możemy zapewnić klientom i pracownikom w całej Polsce jednakowe wsparcie tłumaczy języka migowego. Ułatwi to znacznie osobom niesłyszącym korzystanie z naszej szerokiej oferty i ze wsparcia naszych pracowników. Dzięki wyrównywaniu standardu obsługi klientów, nowy system doskonale wpisuje się też w naszą strategię CSR. – mówi Sławomir Rogowiec, dyrektor ds. komunikacji i zarządzania zmianą w Castorama Polska Sp. z o.o.
Castorama jako pierwsza sieć DIY w Polsce wdrożyła nowoczesny system umożliwiający kontakt na żywo z tłumaczem języka migowego. Będąc największą firmą w swojej branży, podejmuje również wiele innych działań budujących jej pozycję lidera w zakresie CSR. Spółka czerpie w tym obszarze m.in. z bogatych, międzynarodowych doświadczeń Grupy Kingfisher, której jest częścią, realizując strategię Net Positive. Zakłada ona wyjście poza schemat organizacji, które starają się jedynie zminimalizować swoje niekorzystne oddziaływanie na środowisko. Castorama Polska kładzie nacisk na wdrażanie rozwiązań, które wspierają otoczenie, pomagają klientom w wyborze produktów i usług ułatwiających zrównoważony rozwój i ekologiczny styl życia.
Ponadto spółka wdraża również własne pomysły w ramach strategii Net Positive, np. w zakresie kontaktów ze społecznościami lokalnymi. Taką inicjatywą jest m.in. ogólnopolski program Majsterkowo, mający pobudzić kreatywność najmłodszych i zwiększać ich samodzielność. Polega on na organizacji bezpłatnych warsztatów edukacyjnych, w których biorą udział dzieci ze szkół podstawowych. W czasie zajęć odbywających się w sklepach Castorama w różnych częściach naszego kraju dzieci „majsterkują” pod opieką nauczyciela i pracowników. Uczestnicy warsztatów mogą dowiedzieć się np., jak dbać o środowisko naturalne, segregując odpady, oszczędzając energię i robiąc użytek z niepotrzebnych już materiałów oraz popsutych przedmiotów.
Tagi: