Od Paryża przez Warszawę do Pekinu, od Sao Paulo przez Brukselę do Tajpej - Fundacja Carrefour koordynuje 2. międzynarodową Świąteczną Zbiórkę Żywności, która odbyła się w prawie 3000 sklepów sieci Carrefour: w Argentynie, Belgii, Brazylii, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Polsce, Rumunii oraz po raz pierwszy w Chinach i na Tajwanie. Celem akcji jest walka z głodem i spowodowanym nim wykluczeniem społecznym. Wszystkie sklepy sieci Carrefour zachęcały klientów do przekazywania jak największej liczby produktów, aby pobić ubiegłoroczny rekord i przygotować ponad 9 milionów posiłków dla osób najbardziej potrzebujących na całym świecie.
Aby przyłączyć się do „Świątecznej Zbiórki Żywności” w Polsce, wystarczyło w dniach między 28 a 30 listopada przyjść do sklepu Carrefour, kupić dowolne produkty oraz przekazać je wolontariuszom Banków Żywności stojącym przed kasami. Rekomendowanymi są produkty o długim terminie przydatności do spożycia, np. słodycze, olej, mąka czy konserwy. Wszystkie dary przekazane przez klientów Carrefour trafią za pośrednictwem Banków Żywności do osób najbardziej potrzebujących.
W tym roku Carrefour wspólnie z Bankami Żywności przygotował znacznie większą kampanię reklamową, aby maksymalnie zmotywować klientów do wzięcia udziału w zbiórce. Oprócz standardowych nośników informacyjnych takich plakaty czy ulotki, w sklepach sieci Carrefour klienci mogli także usłyszeć zaproszenie do akcji za pośrednictwem systemu nagłośnienia wewnętrznego oraz obejrzeć jej reklamę w sklepowej telewizji Carrefour TV. Zaproszenia do akcji trafiły również do ponad 250 tys. fanów marki na Facebooku, a także do kilku milionów osób odwiedzających stronę internetową carrefour.pl oraz subskrybentów newslettera Carrefour.
Dodatkowe wsparcie reklamowe tegorocznej zbiórki to kolejny etap zacieśniania współpracy między siecią Carrefour i Bankami Żywności. -
Carrefour od lat współpracuje z Bankami Żywności, realizując wspólnie liczne inicjatywy w ramach programu Stop Marnotrawstwu – mówi Maria Cieślikowska, dyrektor działu komunikacji i PR, Carrefour Polska. -
Oprócz zbiórek żywności, w których regularnie bierze udział kilkadziesiąt naszych sklepów, należą do nich m.in. wspólny projekt „Opowiedziani Każdego Dnia” edukujący w zakresie przeciwdziałania marnotrawstwu czy program przekazywania żywności, która za pośrednictwem Banków, codziennie trafia do osób najbardziej potrzebujących w całym kraju – dodaje Maria Cieślikowska.
O szczególnym zaangażowaniu Carrefour we współpracę z Bankami Żywności świadczy także grant finansowy przyznany przez Fundację Carrefour. Grant ten w wysokości 98 837 euro umożliwił zakup 5 ciężarówek wyposażonych w chłodnie dla lokalnych Banków Żywności: w Elblągu, Koninie, Rzeszowie, Chorzowie i Kielcach, a także częściowo sfinansował zakup takiego samochodu dla Banku w Łodzi. Dzięki pojazdom dostarczanie świeżej żywności osobom potrzebującym w 6 polskich miastach jest szybsze, tańsze i łatwiejsze.
Druga międzynarodowa Świąteczna Zbiórka Żywności rozpoczęła się w tym roku w dniu 17 listopada od sklepów Carrefour w Belgii. Następnie 19 listopada dołączyły do niej sklepy Carrefour na Tajwanie, a w dniach 28 i 29 listopada, pozostałe sklepy tej sieci w 8 krajach na całym świecie: w Argentynie, Brazylii, Chinach, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Polsce oraz Rumunii.
Co więcej, Carrefour zmobilizował również setki swoich pracowników, którzy wspierają wolontariuszy Banków Żywności, m.in. w zachęcaniu klientów do włączania się w zbiórkę oraz pomocy przy sortowaniu podarowanych produktów. Cała żywność zebrane podczas międzynarodowej zbiórki za pośrednictwem Banków Żywności trafi do lokalnych organizacji, które zajmą się przygotowaniem posiłków dla najbardziej potrzebujących osób w każdym kraju.
Tagi: