Bytom zwiększy zysk i przychody

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-11-24 | 16:08
Spółka Bytom S.A., prowadząca sprzedaż detaliczną w sieci własnych sklepów pod marką Bytom na terenie Polski oraz sprzedaż hurtową pod marką Intermoda, odnotowała wzrost przychodów w III kwartale br. o 26% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Zwiększył się również zysk netto, który w okresie od stycznia do końca września osiągnął wartość 8.661 tys. zł (wobec zysku netto za III kwartały 2014 roku w wysokości 2.579 tys. zł).
Przychody ze sprzedaży za III kwartały 2015 roku były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku 2014 o 26%. Na wzrost składał się przede wszystkim wzrost przychodów z tytułu sprzedaży detalicznej o 31% w ujęciu r/r, która jest podstawową gałęzią działalności spółki. Sprzedaż detaliczna wzrosła z poziomu 65,1 mln zł do 85,4 mln zł (wzrost o 31%). Wzrost sprzedaży detalicznej jest zarówno wynikiem poprawy efektywności sprzedaży jak i zwiększenia metrażu posiadanej sieci detalicznej. Spółka odnotowuje wzrosty we wszystkich sprzedawanych przez nią produktach, tj. w segmencie odzieży formalnej oraz „smart casual”, gdzie zauważalne są największe przyrosty sprzedaży w stosunku do zeszłego roku.
W I i II kwartale 2015 roku sprzedaż detaliczna wzrosła o 35% w stosunku do I i II kwartału 2014 roku, natomiast w III kwartale był to wzrost o 25%. Wyższe wzrosty odnotowano na marży: łączna wartość marży wygenerowana w poszczególnych kwartałach była większa o 40% w I kwartale, 38% w II kwartale i 28% w III kwartale 2015 roku w stosunku do analogicznych okresów roku 2014. Marża ze sprzedaży detalicznej za 9 miesięcy w roku 2015 wyniosła 54,8% a w roku 2014 53,3%, co oznacza poprawę o 1,5 p.p. w stosunku do zeszłego roku.
Pod względem sprzedaży w zł/m kw. sieci handlowej w ciągu 9 miesięcy 2015 roku nastąpił 13% wzrost w stosunku do roku 2014. Wzrost sprzedaży wyrażony w zł/m kw., czyli wskaźnik efektywności sieci, był osiągany w każdym miesiącu raportowanego okresu.
W raportowanym okresie wzrosła również średnia marża na sprzedaży detalicznej (z 53,3% do 54,8%), co przełożyło się na wyższą dynamikę wzrostu marży w zł na m kw. w stosunku do 2014 roku niż miało to miejsce w przypadku sprzedaży w zł/m kw. Marża w zł/m kw. wzrosła o 16% w stosunku do III kwartałów 2014 roku. W I kwartale 2015 roku był to wzrost o 21%, w II kwartale o 19%, a w III kwartale o 9% w stosunku do analogicznych okresów roku ubiegłego. Istotna jest poprawa marży przez Spółkę w każdym kwartale raportowanego okresu, zwłaszcza w miesiącach styczeń – luty, które są najtrudniejszym okresem sprzedażowym dla branży odzieżowej.
W III kwartałach 2015 roku odnotowano 10% wzrost średniej miesięcznej liczby wejść do sklepu. Potwierdza to stałe, zwiększone zainteresowanie marką. Poprawie uległy również pozostałe wskaźniki detaliczne: konwersji, rozumianej jako ilość zrealizowanych paragonów w relacji do ilości wejść do sklepów oraz wskaźnik sprzedanych sztuk na jednym paragonie. Na poziomie zeszłorocznym kształtuje się wartość średniego realizowanego paragonu, pomimo znaczącego rozszerzenia oferty o nowe produkty o niższej jednostkowej cenie sprzedaży (koszulki typu polo, T-shirt, akcesoria).
Priorytetem dla Bytom S.A. jest nie tylko podtrzymywanie wzrostów ze sprzedaży, ale również wzrost rentowności posiadanych sklepów. W III kwartałach 2015 roku nastąpiła na tym polu zdecydowana poprawa w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. O ile w roku 2014 za okres 9 miesięcy sieć sklepów odnotowała około 7,4 mln zł zysku, to 9 miesięcy 2015 roku sieć zamknęła zyskiem na poziomie 14,8 mln zł.
Na bazie dynamiki wzrostów odnotowanych w III kwartałach oraz bieżących wyników, przypuszcza się, iż pozytywny trend wzrostów przychodów ze sprzedaży oraz poprawy marży zostanie zachowany również w IV kwartale 2015 roku, co przełoży się na dalszą poprawę wyników sieci sklepów, a co za tym idzie na roczny wynik finansowy spółki. Należy pamiętać, iż jest to najlepszy dla branży odzieżowej kwartał, który generuje znaczną część zysku całorocznego.
Okres 9 miesięcy 2015 roku spółka zakończyła zyskiem w wysokości 8.661 tys. zł (30.09.2014 r.: zysk 2.579 tys. zł), co jest znaczącą poprawą w stosunku do 9 miesięcy roku 2014. Tak istotna poprawa wyników była efektem nie tylko wzrostu przychodów ze sprzedaży, lecz również poprawy poziomu realizowanej marży brutto w sieci sklepów detalicznych i kontroli ponoszonych kosztów. Spółka już w I kwartale 2015 roku istotnie poprawiła wyniki w stosunku do I kwartału 2014 roku (polepszenie wyniku netto o 1,4 mln zł w ujęciu rok do roku), w II kwartale spółka wygenerowała zysk na poziomie 5,3 mln zł vs 2,1 mln zł w II kwartale roku 2014. Natomiast w III kwartale 2015 uzyskano zysk na poziomie 2,9 mln zł vs 1,5 mln zł w roku 2014.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-03-19 do 2016-03-19

Bytom zwiększy zysk i przychody

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.