Na początku października Biedronka, jako Honorowy Partner Festiwalu Owoców i Warzyw Świata oraz Festiwalu Słoików Świata, promowała polskie produkty na warszawskim Ursynowie. To kolejny przykład zaangażowania Biedronki, która od sierpnia prowadzi dedykowaną kampanię #jedzcopolskie.
Festiwal Owoców i Warzyw Świata oraz Festiwal Słoików Świata odbył się w dniach 3 – 5 października w Warszawie przy Al. Komisji Edukacji Narodowej 61. Wydarzenie jest elementem cyklu Festiwali Żywności Świata organizowanych przez Cosinus – Bezpłatne Szkoły dla Dorosłych, Ligę Polskich Kobiet, Stowarzyszenie Polskich Mediów oraz Stowarzyszenie Przyjaciół Warszawy. Dla uczestników imprez organizatorzy przygotowali wiele atrakcji. Każdy uczestnik mógł włączyć się w budowę owocowo–warzywnego szańca, zagrać na instrumentach z warzyw czy wziąć udział w konkursach: w wyrabianiu masła ze słoikowych maselnic na czas, rzeźbie z owoców i warzyw czy wyrobie lampionowych słoików. Przewidziano także naukę szatkowania i kiszenia kapusty oraz pokazy marynowania i pasteryzacji przetworów. Wydarzeniom towarzyszyła inauguracja działalności Muzeum Słoików Świata, poświęconego historii słoika i idei wekowania.
W trakcie festiwalu sieć Biedronka wspólnie ze swym długoletnim partnerem handlowym, firmą Agroserw, zachęcała uczestników do degustacji jabłek i gruszek z polskich sadów. Biedronka, która w 2013 roku zamówiła do swoich sklepów 320 mln sztuk polskich jabłek, jest największym polskim odbiorcą tych rodzimych owoców. Co więcej, aż 99% jabłek sprzedawanych w Biedronce pochodzi właśnie z Polski od producentów z Nowego Sącza, Sandomierza i Grójca. Każdego roku w ofercie pojawią się ponad 10 odmian. W przypadku gruszek polskie odmiany dostępne obecnie w sklepach Biedronka to Lukasówka i Konferencja.
Obecność na Festiwalu Owoców i Warzyw to dla Biedronki kolejna okazja do promowania rodzimych produktów. Sieć, która współpracuje obecnie z ponad 500 polskimi dostawcami, od 9 lat realizuje ogólnopolskie kampanie wspierające rodzimych producentów. W tym roku odbyła się ona pod hasłem: „Swoje chwalimy. Najlepsze polskie produkty znajdziecie w Biedronce”. Jej kontynuacją jest prowadzona obecnie akcja #jedzcopolskie. Na specjalnej stronie internetowej Biedronki można znaleźć więcej informacji na temat wybranych polskich produktów dostępnych w sklepach sieci Biedronka, a także ciekawe przepisy z ich wykorzystaniem.
Tagi: