Auchan Direct liderem wśród spożywczych marketów internetowych

2017-06-27 | 11:00

Funkcjonalność sklepu (komfort dla klienta)

W zakresie tego kryterium badane były aspekty związane z użytecznością serwisu internetowego dla klientów. Dla przykładu: sprawdzano czy wyniki wyszukiwania można sortować po cenie produktów, czy artykuły spożywcze są grupowane w kategorie wygodne dla klienta (np.: produkty ekologiczne, dietetyczne, wegetariańskie, bez glutenu). Audytorzy PIBJA zwracali uwagę również na dokładność opisu produktów – podanie składu produktu, wartości odżywczych, informacji o alergenach, kraju pochodzenia etc. W tej części testu badane były także kwestie związane z elastycznością różnych form płatności. Pod tym względem, za sklep najbardziej przyjazny klientowi uznano sieć Frisco.pl, zaś na kolejnych miejscach uplasowały się Tesco oraz Piotr i Paweł.

Dostawa – elastyczność dostawy oraz jakość dowożonych produktów

Główną obiekcją, którą mają klienci w związku z zakupami żywności on-line, jest wątpliwość dotycząca tego, jakiej jakości produkty zostaną nam dowiezione. Gdy robimy zakupy samodzielnie nierzadko kładziemy szczególny nacisk na to, aby w naszym koszyku znalazły się świeże warzywa, mięso czy też produkty mleczne z odległym dniem upływu terminu przydatności do spożycia.

Takie też zadanie zostało postawione przez audytorami PIBJA, którzy – jako mystery shopperzy – dokonali zakupów w badanych sieciach. Starano się wybierać produkty w ten sposób, aby ich dostarczenie sprawiło możliwie wiele trudności badanym firmom. Wybierano zatem produkty głęboko mrożone, warzywa delikatne (zioła w doniczce) oraz twarde i ciężkie, nabiał i mięso wymagające warunków chłodniczych. Ocena jakości dostawy miała charakter jakościowy i ilościowy: audytorzy oceniali świeżość warzyw, owoców oraz stan mrożonek posługując się skalą od 1 do 100. Produkty świeże zaś były oceniane według dni do upływu ważności w ramach każdego z typu produktów – tzn. masła były porównywane między sobą, mleka (jedna marka) między sobą etc.

W tym obszarze oceny najlepiej wypadła sieć Auchan Direct zdobywając w sumie 89% punktów, a kolejne miejsca zajęły: E. Leclerc i Tesco.

Tagi:
Oceń artykuł:

Fot: Pixabay Źródło: Polski Instytut Badań Jakości

Auchan Direct liderem wśród spożywczych marketów internetowych

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.