ARC Rynek i Opinia: H&M, Reserved, CCC i Nike to najpopularniejsze marki

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-11-17 | 14:00
Ponad połowa Polaków przyznaje, że dobrze orientuje się w trendach modowych. Dla podobnego odsetka moda ma znaczenie. Respondenci twierdzą, że znacznie częściej kupują odzież niż obuwie i te pierwsze zakupy charakteryzują się większą spontanicznością. Największa grupa badanych określa swój styl ubierania jako „casual, miejski”, zaś najbardziej popularnymi markami wśród respondentów są: H&M i Reserved jako marki odzieżowe oraz CCC i Nike jako marki obuwia – wynika z badania „Moda polska 2014” ARC Rynek i Opinia.
Dla 57% Polaków moda ma znaczenie, nieco niższy odsetek – 52% – przyznaje, że dobrze orientuje się w trendach modowych. Znacznie większą uwagę do mody przywiązują kobiety – aż 61% z nich uważa, że zna się na modzie. W przypadku mężczyzn ten odsetek jest dużo niższy – 37% mężczyzn uznaje się za znawców mody, ale aż dla 54% istotne jest ubieranie się zgodnie z obowiązującymi trendami.
Sumarycznie głównym źródłem, z którego respondenci czerpią informacje na temat mody jest Internet, przy czym w przypadku kobiet nieco większą rolę odgrywa prasa.
Źródła informacji na temat trendów (możliwość wyboru wielu odpowiedzi, odpowiadały osoby, które zadeklarowały, że znają się na trendach)



- Z naszego badania wynika, że bardzo dużą rolę – zwłaszcza w przypadku mężczyzn – w kształtowaniu stylu mają znajomi. O ile wyraźnie widać, że kobiety starają się podążać za trendami wskazywanymi przez specjalistów, o tyle mężczyźni w niemal tak samo wysokim stopniu jak prasie czy telewizji ufają w kwestiach mody osobom ze swojego środowiska – mówi Piotr Juszczyk z ARC Rynek i Opinia.
Respondenci przyznają, że zakup obuwia jest zwykle bardziej przemyślany niż zakup odzieży. Największy odsetek badanych kupuje obuwie wtedy, kiedy zniszczy im się to, w którym chodzą (44%) lub kiedy potrzebują obuwia na konkretną okazję (43%). Najpopularniejszą marką obuwia jest wśród kobiet marka CCC (25%), a wśród mężczyzn Nike (34%).
Jak często kupuje Pan/ Pani obuwie?

Zakup odzieży cechuje się znacznie większą spontanicznością. Respondenci przyznają, że odzież kupują częściej niż obuwie. Najpopularniejszymi markami odzieżowymi są wśród kobiet – H&M, a wśród mężczyzn - Reserved.
Jak często kupuje Pan/Pani odzież?

Styl „casual, miejski” jest wiodącym stylem ubierania, przy czym wybierają go głównie młodzi ludzie, z dużych miast, wydający na ubrania więcej niż przeciętnie. Na styl sportowy decydują się głównie mniej zasobni dojrzali mężczyźni, zaś na klasyczną elegancję – osoby dojrzałe i zasobniejsze, zarówno kobiety i mężczyźni. Styl romantyczny jest zdecydowanie charakterystyczny dla kobiet.
W jakim stylu się Pan/ Pani ubiera?
 
- Gdy spojrzymy na osoby spacerujące chodnikami miast i porównamy z fotografiami sprzed 20 lat, szybko zauważymy, że obecnie panuje większa różnorodność w sposobie ubierania się. Wynika to po części z większej zasobności Polaków, po drugie z większej otwartości i chęci bawienia się modą, a po trzecie z większej dostępności marek międzynarodowych oraz rozwoju rodzimych marek odzieżowych i obuwniczych. Wyniki naszego badania pokazują, że większość osób robiących zakupy centrach handlowych chce ubierać się modnie. Co znaczy modnie? W dzisiejszych czasach to najczęściej „na luzie, ale z klasą”. Z tego względu wiodącym stylem ubierania się jest casual, miejski. Dość dobrze ten styl identyfikują duże sieci odzieżowe takie jak H&M czy  Reserved, które zaskarbiły sobie serca klientów i od dłuższego cieszą się popularnością w Polsce” – mówi Piotr Juszczyk.
Informacja o badaniu
Badanie było realizowane metodą CAWI na panelu internetowym epanel.pl, próba N=1000. Respondentami były osoby, które w ciągu ostatnich 3 miesięcy kupiły dla siebie odzież i/lub obuwie, a na zakupy odzieży i obuwia w centrach handlowych wydają miesięcznie więcej niż 200 zł. Wiek respondentów: 18-55 lat, 60% kobiet; 1/3 mieszka w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców, 10% - mieszkańcy wsi.
Tagi:
Oceń artykuł:

ARC Rynek i Opinia: H&M, Reserved, CCC i Nike to najpopularniejsze marki

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.