AmRest: Wzrost przychodów o 11% w I kwartale 2014 r.

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2014-05-23 | 17:05
AmRest, spółka restauracyjna w Europie Środkowo-Wschodniej, ogłosiła wyniki finansowe wypracowane w pierwszym kwartale 2014. W raportowanym okresie AmRest zanotował wzrost przychodów o 11%, które ukształtowały się na poziomie 674,1 mln zł. Zysk netto zwiększył się tym samym do 8,5 mln zł.
- Tegoroczne wyniki za pierwszy kwartał są jednymi z najlepszych w historii AmRest. Prawie 11% przyrost sprzedaży oraz 40% poprawa zysku EBITDA do 72,8 mln zł to efekt kontynuacji pozytywnych trendów zapoczątkowanych w naszym biznesie w drugiej połowie ubiegłego roku. Pozwala to nam bardzo optymistycznie spoglądać na cały 2014 rok, przynoszący długo oczekiwaną przełomową poprawę zyskowności. Znaczna część wspomnianego wzrostu była udziałem rynku Europa Środkowo-Wschodnia, gdzie zaobserwowaliśmy wzrost liczby gości w naszych restauracjach. Pozytywne trendy sprzedaży bazowej w każdej z marek, wsparte szeregiem działań optymalizacji kosztów przełożyły się na poprawę zysku EBITDA o 18 mln zł. Oprócz KFC, będącego głównym motorem wspomnianych wzrostów, cieszą nas silne trendy wzrostowe marki Burger King, która ma duże szanse stać się dochodową w 2014 roku. Obecna sytuacja na Ukrainie oraz w Rosji z pewnością wzbudza wiele emocji. Chciałbym w tym miejscu podkreślić, że ostatnie zawirowania polityczne w tym regionie nie miały wpływu na działalność AmRest, poza osłabiającą się wartością rubla. Warto wspomnieć, iż w walucie lokalnej dywizja rosyjska odnotowała blisko 30% wzrost sprzedaży oraz znaczną poprawę marż w biznesie bazowym - komentuje Henry McGovern, Przewodniczący Rady Nadzorczej AmRest.
Pozytywne trendy w Hiszpanii utrzymują się i dynamika sprzedaż bazowej naszych restauracji jest wyższa, niż średnia rynkowa. W pierwszym kwartale 2014 roku całkowity przyrost sprzedaży wyniósł 8% przy jednoczesnym wzroście zysku EBITDA o ponad 13%. Hiszpania pozostaje rynkiem o najwyższych stopach zwrotu z inwestycji. ROIC w niektórych z ostatnio otwartych lokali spółki AmRest przekracza 100%.
Zgodnie z wcześniejszymi komunikatami, w 2014 roku AmRest zobowiązuje się do znacznej poprawy wyników dywizji Nowe Rynki. Szereg inicjatyw mających na celu redukcję kosztów został wdrożony i w związku z tym oczekiwana jest widoczna poprawa zyskowności w 2014 roku.
Jednocześnie kontynuowana jest strategia alokacji 80% kapitału na rozwój dojrzałych marek przynoszących najwyższe stopy zwrotu z inwestycji. Obserwowana poprawa wskaźnika ROIC w Europie Środkowo-Wschodniej wraz z ponadprzeciętnymi wynikami w Rosji i Hiszpanii potwierdzają ten kierunek. Dalsza poprawa rentowności oczekiwana jest w kolejnych kwartałach 2014 roku.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2014-08-26 do 2014-08-27

AmRest: Wzrost przychodów o 11% w I kwartale 2014 r.

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.