Największy przyrost sprzedaży zaobserwowano na rynku rosyjskim. Przychody tej dywizji wzrosły w Q1 2017 o 55,3%, w dużej mierze dzięki umacniającej się wartości rubla. Sprzedaż w walucie lokalnej wzrosła o 19%, na co wpływ miały utrzymujące się silne trendy LFL oraz otwarcia nowych restauracji (15 lokali otworzono w ciągu ostatnich 12 miesięcy).
Przychody w Europie Środkowo-Wschodniej („CE”) wzrosły w Q1 2017 o 16,1% i były o 81 mln zł wyższe, niż przed rokiem. Podobnie jak w poprzednich kwartałach, większość marek w regionie odnotowała stabilnie rosnącą sprzedaż LFL. W ciągu ostatniego roku w CE otworzono 87 nowych restauracji, co dodatkowo zwiększyło przychody tej dywizji. Na szczególną uwagę zasługują rynki węgierski i rumuński, gdzie sprzedaż wzrosła odpowiednio o 37,4% i 31,5% w stosunku do Q1 2016.
Sprzedaż dywizji Europa Zachodnia wzrosła w Q1 2017 o 71,7%, głównie za sprawą konsolidacji wspomnianych przejęć na rynku niemieckim (przychody nabytych biznesów Starbucks i KFC wyniosły łącznie 133 mln zł w Q1 2017). W Hiszpanii sprzedaż wzrosła o 7,1% za sprawą rosnącej skali działalności (31 restauracji otwartych w ciągu ostatniego roku).
Przychody rynku chińskiego za pierwszy kwartał 2017 wyniosły 60 mln zł (+17,4% vs Q1 2016). Znaczny przyrost sprzedaży osiągnięty został dzięki dynamicznie rosnącej skali sieci Blue Frog (8 otwarć w ciągu ostatniego roku).
- W najbliższych miesiącach skupiać się będziemy nad finalizacją toczących się projektów akwizycyjnych oraz poprawie zyskowności w przejmowanych biznesach, co przyczyni się do wzrostu rentowności całej Grupy. Planujemy także dalej zwiększać skalę działalności poprzez przyspieszenie tempa rozwoju organicznego. Spodziewane w tym roku ponad 200 otwarć nowych restauracji w dużej mierze skoncentruje się na rynkach CE oraz Hiszpanii – dodaje Wojciech Mroczyński.