80 mln zł zysku netto spółki LPP w III kwartale

Redakcja Galeriehandlowe.pl

redakcja@galeriehandlowe.pl

2015-11-24 | 09:05
Rozbudowa kolekcji flagowej marki, dbałość o jakość produktów i intensywny rozwój kanału e-commerce to działania, które LPP wprowadza by wzmocnić konkurencyjność oferty. Strategiczne cele rozwojowe firmy pozostają niezmienne. Właściciel pięciu popularnych marek odzieżowych – Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay w 2016 roku przeznaczy na inwestycje istotną część wypracowanych środków i zwiększy powierzchnię handlową o kolejnych 15 proc. Spółka ogłosiła wyniki za III kwartał 2015 roku.
Wartość przychodów ze sprzedaży, zrealizowanych w III kwartale 2015 roku wyniosła ponad 1,2 mld zł i wzrosła o 2% rok do roku. W analizowanym okresie firma wypracowała zysk netto na poziomie niemal 80 mln zł i otworzyła nowe salony o łącznej powierzchni ponad 20 tys. mkw., zwiększając tym samym swoją przestrzeń handlową do niemal 800 tys. mkw. Przychody ze sprzedaży w sklepach porównywalnych Grupy (LFL) zmalały w III kwartale o 1,5% co uwarunkowane było przede wszystkim czynnikami zewnętrznymi. Z powodu rekordowo ciepłej końcówki lata w naszym regionie, klienci w sierpniu i wrześniu nie kupowali jeszcze kolekcji jesiennej. Dodatnie wyniki LFL w walutach lokalnych spółka zanotowała w Rosji i na Ukrainie, a także w krajach bałtyckich.
- Patrząc na nasze wyniki, ale także na rynkowe tendencje, zdecydowaliśmy się skoncentrować się na trzech najważniejszych naszym zdaniem zadaniach. Aż o 50% zwiększamy liczbę modeli w kolekcjach naszej flagowej marki Reserved, dzięki czemu możemy dopasowywać ofertę do specyfiki danej lokalizacji i wielkości salonu. Równocześnie we wszystkich pięciu markach kładziemy jeszcze większy nacisk na jakość produktów i wybieramy możliwie najlepsze tkaniny. Rozwijamy także sprzedaż internetową – w ciągu kliku lat chcemy mieć sklepy on-line w większości krajów, w których posiadamy salony stacjonarne. Wszystko po to, by umacniać pozycję wobec globalnych konkurentów, a także rosnących w siłę e-platform odzieżowych – mówi Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes LPP.
Długofalowa strategia biznesowa LPP zakłada dynamiczny rozwój sieci sprzedaży zarówno w krajach, w których firma ma już sklepy, jak i na nowych rynkach w Europie Zachodniej i na Bliskim Wschodzie. Do rozwoju w tym ostatnim regionie zachęcają dwukrotnie wyższe niż średnia w Polsce sprzedaże z metra, wypracowane w pierwszych miesiącach działania salonów.
- Jesteśmy przekonani, że obok atrakcyjnej oferty, to przede wszystkim zasięg naszej sieci sprzedaży jest kluczem do sukcesu. Dlatego nie zwalniamy tempa i w 2016 roku chcemy zwiększyć naszą powierzchnię handlową o 15% czyli o aż 125 tys. m kw. Aby osiągnąć ten cel łączna wartość inwestycji w sklepy własne naszych marek wyniesie prawie 300 mln zł – dodaje Przemysław Lutkiewicz.
LPP SA, spółka notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku, jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm odzieżowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Spółka od 20 lat konsekwentnie prowadzi działalność w  Polsce i za granicą, odnosząc sukcesy na wymagającym rynku odzieżowym. LPP SA zarządza 5 znanymi markami modowymi (Reserved, Cropp, House, Mohito i Sinsay), siecią niemal 1 600 sklepów, tworząc miejsca pracy dla blisko 20 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Firma inwestuje i zdobywa nowe rynki. W 2015 roku otworzyła m.in. pierwsze sklepy w Egipcie, Kuwejcie, Katarze i Arabii Saudyjskiej. W 2014 roku spółka awansowała do giełdowego indeksu WIG20, który generuje istotną część obrotów na GPW w Warszawie oraz należy do prestiżowego indeksu MSCI Poland.
Tagi:
Oceń artykuł:

Czas trwania wydarzenia: od 2016-03-19 do 2016-03-19

80 mln zł zysku netto spółki LPP w III kwartale

Polityka Prywatności
  1. Serwis nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies.
  2. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
  3. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
  4. Pliki cookies wykorzystywane są w celu:
  5. dostosowania zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika Serwisu i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
  6. tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości;
  7. utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
  8. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
  9. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  10. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach Serwisu;
  11. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
  12. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.;
  13. „reklamowe” pliki cookies, umożliwiające dostarczanie Użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  14. W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu Użytkownika Serwisu. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).
  15. Operator Serwisu informuje, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
  16. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z operatorem Serwisu reklamodawców oraz partnerów.
  17. Więcej informacji na temat plików cookies znajdziesz pod adresem http://wszystkoociasteczkach.pl/ lub w sekcji „Pomoc” w menu przeglądarki internetowej.