Proces zmian może dokonywać się ewolucyjnie, z podziałem na kolejne etapy wdrożenia, obejmujące wybrane obszary. Co jednak niezwykle ważne, obecnie czas implementacji może być znaczenie skrócony dzięki wykorzystaniu rozwiązań w chmurze, a także nowemu podejściu do projektu -odmiennemu od tradycyjnych sposobów wprowadzania systemów informatycznych uważanych za długie, kosztowne i nie zawsze kończące się sukcesem.
Wprowadzenie nowego rozwiązania technologicznego, np. automatyzacji marketingu musi być oparte na solidnej analizie biznesowej, uwzględniającej najlepsze praktyki i rozwiązania oferowane przez wyspecjalizowane w tej dziedzinie firmy. Może ono przypominać instalację aplikacji, o której zachowaniu decydujemy po sprawdzeniu. Rekomendowany jest więc pilotaż, który w krótkim czasie pozwala na przetestowanie funkcjonalności i ocenę pierwszych rezultatów wdrożenia. Takie postępowanie odpowiada współczesnym wymogom – szybkiego reagowania na potrzeby „uciekającego” rynku, mierzalności, skuteczności, efektywności.
Prawidłowo przeprowadzony pilotaż pozwala wzmocnić orędowników zmian, ale też przekonać wątpiących. Szybko bowiem okaże się, że narzędzie to poszerza możliwości analityczne i pole dla kreatywności, usprawnia procesy, przyspiesza dojście do celu, co jest bliskie oczekiwaniom Millenialsów, którzy stanowią coraz liczniejszą grupę wśród pracowników i konsumentów. Pozyskanie ich zarówno w jednej, jak i drugiej roli, to już wkrótce będzie prawdziwe wyzwanie dla rozwijających się organizacji.
Nowe technologie stają się więc nie tylko narzędziem pomagającym rozwijać biznes w sposób efektywny i zwinny, ale stwarzają również możliwość kształtowania kultury organizacji odpowiadającej zmianom społecznym i demograficznym. Mogą okazać się akceleratorem autentycznego pro-klienckiego nastawienia, opartego na twardych danych, wspartego mierzalnymi wskaźnikami, na których osiągnięciu zależy całej firmie. Marketing automation to technologia ogromnych możliwości i sojusznik wart docenienia przez dyrektorów marketingu, którzy chcą być promotorami zmian w swoich firmach.