Wartość informacji
Automatyzacja marketingu to oprócz precyzji działań, również ogromne możliwości monetyzacji wiedzy o kliencie, jaką firmy gromadzą, ale nie zawsze są w stanie w pełni ją wykorzystać ze względu na ograniczenia techniczne, a także organizacyjne i funkcjonalne. Nowe narzędzia, nowe technologie otwierają przed zespołami marketingu możliwość (niejednokrotnie wcześniej trudną do wprowadzenia w praktyce) uporządkowania i integracji baz danych rozproszonych w różnych miejscach organizacji, a także ustanowienia jednolitych standardów jakości zbiorów.
Może to być etap w kierunku big data, czyli wielkich zbiorów danych, które dzięki pogłębionym analizom, badaniu zależności, a także możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja, tworzą unikalne zasoby organizacji. Tkwią one we wszechstronnej i pogłębionej wiedzy o klientach pozyskanych i potencjalnych, rynku, produktach, trendach itp.
Otwarcie więc na marketing automation to jednocześnie impuls dla zmian w organizacji, której katalizatorem mogą być inicjatywy CMO. Jak pokazują przykłady np. Wielkiej Brytanii w Europie, Stanów Zjednoczonych czy Australii - zaawansowanych we wdrożeniach rozwiązań internetowych i digitalowych - proces jest nieuchronny. Dobrze poprowadzony przynosi wymierne korzyści, co warto polecić uwadze zarządów i rad nadzorczych polskich firm.